בעקבות כשל פיקודי: מג"ד נצח יהודה ננזף, המ"מ והמ"פ הודחו

מותו של הפלשתיני בן ה-80, עמר אסעד, במסגרת פעילות של גדוד "נצח יהודה": המג"ד ננזף על ידי אלוף הפיקוד, שני קצינים הודחו. אסעד התפרע במסגרת המעצר, ולא נראו עליו סימני אלימות | ממצאי התחקיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/22 07:26 ל בשבט התשפב

בעקבות כשל פיקודי: מג"ד נצח יהודה ננזף, המ"מ והמ"פ הודחו
פעילות כוחות צה"ל , צילום: דובר צה"ל

לאחר האירוע בו מת פלשתיני בן 80, מפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס ינזוף במפקד גדוד "נצח יהודה". מסקנות התחקיר שהוגש אמש (ב') לרמטכ"ל אודות נסיבות מותו של עמאר עבד אלמג'ד אסעד, שהחזיק גם באזרחות אמריקנית.

אסעד מת בכפר ג'לג'ליא במהלך פעילות צה"ל, בנוסף למג"ד גם מפקד הפלוגה ומפקד המחלקה יודחו והם לא ישרתו בתפקידי פיקוד משך שנתיים. בצבא ציינו כי מעבר לתגובה להתנגדותו של אסעד למעצר, לא היה שימוש באלימות כלפי הקשיש.

כזכור, בליל ה-12 בינואר נערכה בכפר ג'לג'ליא פעילות מבצעית של גדוד "נצח יהודה" לסיכול פעילות טרור ולאיתור אמצעי לחימה. במסגרת הפעילות עצר כוח צה"ל כלי רכב לבידוק, ובאחד מכלי הרכב נהג עמאר אסעד שלא נשא עימו תעודה מזהה וסירב לבדיקה.

על מנת לאפשר את המשך פעילות הכוחות הונחה רצועת בד על פיו למשך זמן קצר ונאזקו ידיו. אסעד הובל למבנה סמוך, לשם הובאו שלושה פלשתינים נוספים שעוכבו. בתום הפעילות שחררו אותם הלוחמים ואסעד שוחרר מהאזיקה.

"עזיבת הכוחות את הזירה והותרתו של אסעד במקום מבלי לוודא את מצבו, מעידה על קהות חושים ומנוגדת לערכי צה"ל ובמרכזם החובה לשמור על כבודו של כל אדם באשר הוא אדם", אמר הרמטכ"ל אביב כוכבי.

לאחר האירוע נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית במסגרתה נחקרו עד כה שורה של קצינים, חיילים ועדים נוספים. גורמי החקירה פועלים לאיסוף ראיות רלוונטיות, תוך ניסיונות מאומצים לתיאום עם עדים פלסטינים. עם סיום החקירה, יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית ותתקבלנה החלטות במישור המשפטי ביחס למעורבים באירוע.


(לוחמי צה״ל עצרו חשוד נוסף בפיגוע הדקירה בגיתי אבישר)