הסוף לעומסים בנתב"ג? טרמינל חדש יחנך כבר בשנה הבאה

בצל העומסים החריגים בנתב"ג, ברשות שדות התעופה מודיעים על הרחבת טרמינל 3 כבר ב-2023, בתקווה להתגבר על עומס הטיסות שצפוי לשבור שיאים בשנה הבאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/22 16:31 י באלול התשפב

הסוף לעומסים בנתב"ג? טרמינל חדש יחנך כבר בשנה הבאה
טרמינל 3, נתב"ג, צילום: Moshe Shai/FLASH90

נתב"ג מתרחב: רשות שדות התעופה הודיעה כי היא מתכוונת להרחיב את טרמינל 3 כבר במהלך שנת 2023. הטרמינל החדש שיקרא טרמינל A3, יהווה המשך של הטרמינל הקיים ומיועד להכיל 22 עמדות צ'ק אין, עמדות בידוק בטחוני ושאר אלמנטים של טרמינל מודרני.

רק השלב הראשון

העבודה על הטרמינל החדש צפויה להתחיל כבר אחרי החגים, במטרה להילחם בעומס הבלתי פוסק על נתב"ג והעליה הצפויה בנוסעים. ברשות שדות התעופה צופים כי בשנה הבאה העומס על נתב"ג רק ילך ויגדל והוא עשוי להיכנס לקטגוריית שדות התעופה הגדולים בעולם כבר בשנים הקרובות.

מטוס נוחת בנתב"ג, אילוסטרציה

מטוס נוחת בנתב"ג, אילוסטרציה צילום: Moshe Shai/FLASH90

בניית הטרמינל החדש הוא השלב הראשון בתוכניות גדולות יותר של רשות שדות התעופה למלחמה בעומס בנתב"ג. מנכ"ל רשות שדות התעופה, חגי טופולנסקי צוטט באתר N12: "בחלקו המערבי של טרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון ייבנה טרמינל מתקדם נוסף שישלב חדשנות ויעילות וירחיב את השירות לנוסעים היוצאים לחו"ל".

הוא הוסיף: "טרמינל 3 יעבור החל מהשנה הקרובה הליך דיגיטציה, שיאפשר לנהל את היציאה לחו"ל בקלות בהליכים עצמאיים. היעד המרכזי שלנו הינו שיפור השירותים הניתנים לנוסעים באמצעות אסטרטגיה המבוססת על השקעות וחדשנות, בראיה ארוכת טווח ותוך מעבר לשדה דיגיטלי ומתקדם שישפר את השירות בנמל התעופה בן גוריון וחווית הטיסה לנוסעים".

נתב"ג יהפוך לנמל תעופה דיגיטלי

כזכור, ברשות שדות התעופה הקצו מעל ל-50 מיליון שקלים לפרויקט דיגיטציה של נמל התעופה בן גוריון, כך הודיעו ברשות שדות התעופה. נתב"ג יהפוך לנמל תעופה דיגיטלי בשנת 2023, ולנוסעים יתאפשר לנהל את היציאה לחו"ל עם קצת יותר עצמאות. המהלך צפוי להביא לקיצור התורים הארוכים לצ'ק אין וביטול הבידוק הביטחוני הראשוני.