חוקרים מצאו שלד דינוזאור שלם: "אולי הגדול ביותר באירופה"

חוקרים מאוניברסיטת ליסבון חוקרים שלד דינוזאור שנמצא כמעט בשלמותו. השלד שהתגלה במקרה על ידי תושב מקומי, נחקר לאחרונה והחוקרים משערים שזהו שלד הדינוזאור הגדול ביותר שנמצא אי פעם באירופה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/22 12:08 י באלול התשפב

חוקרים מצאו שלד דינוזאור שלם: "אולי הגדול ביותר באירופה"
דינוזאור, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

שלד הדינוזאור שהתגלה במקרה עשוי לשבור שיא באירופה: העצמות שנחקרו בחודש שעבר על ידי חוקרים מפורטוגל וספרד, מוערכות על ידי החוקרים, כעצמות דינוזאור מסוג זאורופודה, שאורכן מגיע לאורך של 25 מטרים ולגובה של 12 מטרים.

שברי העצמות התגלו במקרה על ידי תושב העיירה פומבל שבמרכז פורטוגל בזמן שעבד בחצר הבית שלו כבר ב-2017, אז נערכה החפירה הראשונה באתר. בחפירה האחרונה שנערכה בחודש שעבר אספו החוקרים מספר פריטים משמעותיים כולל צלעות וחוליות של הדינוזאור.

"אולי הגדול בעולם"

על פי החוקרים, דינוזאורים מהסוג הזה חיו באיזור העיירה בעידן היורה, מה שעלול להסביר את מציאת השלד. "זוהי אחת הדגימות הגדולות ביותר של דינוזאור שנמצאו באירופה, אולי בעולם", אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית אליזבט מלאפיה, חוקרת מאוניברסיטת ליסבון, פורטוגל. עוד הוסיפה מלאפיה: "זה לא רגיל למצוא עצמות וצלעות של חיה כזאת, בפוזיציה הזאת תוך שמירה על המיקום המקורי שלהם". בנתיים, החוקרים לוקחים את עצמות הדינוזאור למעבדה להמשך חקירה והכנה שלהם למחקרים עתידיים והצגה במוזיאון.