הרצוג בבונדסטאג: "כוחות שנאה אפלים מובלים בידי איראן"

במסגרת ביקורו בגרמניה, נשיא המדינה נאם בעברית בבית הנבחרים הפדרלי של גרמניה ואמר כי הסכם הגרעין יחזק את איראן: "מי שמכחיש את השואה – לא זכאי לחתימה על הסכמים שרק מחזקים אותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/22 10:50 י באלול התשפב

הרצוג בבונדסטאג: "כוחות שנאה אפלים מובלים בידי איראן"
צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

אחרי ההכרה ההיסטורית בנרצחי טבח מינכן, נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל יצאו לביקור ממלכתי בהזמנת נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר. שני המנהיגים השתתפו בטקס לציון 50 שנה לטבח 11 הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן. היום (ג') נאם הרצוג בעברית בבונדסטאג, בית הנבחרים הפדרלי של גרמניה. בנאומו, התייחס הנשיא הרצוג להסכם הגרעין עם איראן.

הרצוג פתח את דבריו ואמר כי "ישראל שאפה מאז ומעולם, ותמשיך לשאוף, לשכנות טובה ולשלום עם כל מדינות ועמים במזרח בתיכון, וכמובן גם עם שכנינו הפלשתינים. זו מטרה מלאת תקווה ואמונה, שלא ויתרנו עליה ולא נוותר עליה. זה מחייב אותנו, וגם את הפלשתינים להתבונן במציאות, ולעשות כל מאמץ לשנותה לטובה. על שכנינו הפלשתינים, בראש ובראשונה, להילחם בטרור ולהפסיקו באופן מיידי. הרשו לי להבטיח לכם: מדינת ישראל תמשיך להושיט את ידה לשלום, באומץ ובנחישות, אך בה בעת גם תשמור על זכותה להגנה ולביטחון".

צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

הרצוג הזכיר וציין כי איראן מאיימת על היציבות הסדר העולמי ואמר כי "ישראל שותפה למאמץ הבינלאומי לבלום כוחות רדיקאליים שזורעים טרור, שכול והרס, ומבקשים לאיים על כל אזרחי העולם. גם בדורנו, גם בעת הזאת ממש, כוחות שנאה אפלים, מובלים בידי איראן ומאיימים לא רק על ישראל, ולא רק על היציבות במזרח התיכון, אלא על הסדר העולמי כולו. כאן, מעל הבמה החשובה הזאת בברלין, אני קורא למשפחת העמים לפעול בנחישות ובתקיפות".

צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

הרצוג: על הקהילה הבינלאומית לעמוד בצד הנכון של ההיסטוריה

הרצוג הזכיר כי איראן מחזיקה בידה נשק המיועד להשמדתה של מדינת ישראל. "איומים ופעולות להשמדת ישראל הם דבר שלא מתקבל על הדעת. החזקת נשק להשמדה המונית בידי מדינה החברה באו"ם אשר קוראת יום-יום להשמדתה של מדינה אחרת החברה באו"ם, היא פשוט דבר שלא מתקבל על הדעת", אמר נשיא המדינה.
 
עוד הוסיף ואמר כי "הקו המנחה צריך להיות ברור: מי שמכחיש את השואה, מי שנוהג בשנאה ובתוקפנות, מי שמאיים על זכותה של מדינת ישראל להתקיים – לא זכאי לחתימה על הסכמים שרק מחזקים אותו, לא זכאי להטבות או לכספים, לא זכאי לוויתורים בשום פנים ואופן".

צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

 
בסיום דבריו, אמר הרצוג כי "על הקהילה הבינלאומית לעמוד בצד הנכון של ההיסטוריה - להציב תנאים ברורים, להטיל סנקציות חריפות והכרחיות, ליצור חיץ בלתי עביר בין אירן ובין יכולת גרעינית, לעשות מעשה, ולא לוותר. מדינת ישראל תגן על עצמה ותילחם בכל דרך באיומים עליה ועל אזרחיה. אני קורא לעולם כולו לא לעמוד מנגד".