פורר פנה לרבנים הראשיים: "אפשרו לעבוד בשבת"

שר החקלאות פנה לרבנים הראשיים של ישראל בבקשה לאפשר לעובדים שאינם יהודים לבצע עבודות ניקיון ותחזוקה במחלבות בימי השבת והחג כדי למנוע מחסור בתקופה בה צריכת החלב צפויה לעלות

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/22 10:09 י באלול התשפב

פורר פנה לרבנים הראשיים: "אפשרו לעבוד בשבת"
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ עודד פורר, צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

שר החקלאות, עודד פורר, פנה הבוקר (ג׳) במכתב אל הראשון לציון הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב יצחק יוסף ואל הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני, הרב דוד לאו, בבקשה לאפשר לעובדים שאינם יהודים לבצע עבודות ניקיון ותחזוקה בקווי הייצור במחלבות בימי השבת והחג בתקופה בה צריכת החלב צפויה לעלות.

"לקראת חגי תשרי הבאים עלינו לטובה, אני פונה אליכם על מנת שתאפשרו לעובדים שאינם יהודים לתפעל את המחלבות בימי שבת וחג מבחינה טכנית, בתקופה בה צריכת החלב צפויה לעלות", כתב פורר במכתב.

הרבנים הראשיים הרב יוסף והרב לאו

הרבנים הראשיים הרב יוסף והרב לאו צילום: פלאש 90

פורר: מיעוט ימי העבודה מונע יצור במלוא הכח

במכתב הפנייה הובהר על ידי השר פורר כי בחודש תשרי הקרוב, בשל החגים וסמיכותם לסופי השבוע, כמות ימי העבודה תהיה נמוכה משמעותית מן הרגיל. "כמויות החלב המיוצר בישראל הן גבוהות ועולות על כמות הצריכה הצפויה בחגים, אולם מיעוט ימי העבודה מונע יצור במלוא הכח. לפיכך קיים חשש כי אספקת החלב השוטפת לצרכן תיתקל בקשיים בחודש זה", ציין שר החקלאות.

במכתב הודגש כי על מנת למנוע קשיים באספקת החלב השוטפת לצרכנים, משרד החקלאות פועל מול המחלבות כדי להגביר את הייצור ואף לעבוד בשלוש משמרות ביום לצורך הדבקת הפערים. כמו כן, אין מדובר על ייצור בפועל של חלב בשבת אלא רק על עבודה טכנית תומכת במחלבה, לפני או אחרי הייצור, ולתקופה מוגבלת בזמן, כדי לתת מענה סדיר ללא חשש ממחסור בחלב לתושבי ישראל.