יצא לדרך עצמאית: כך תיראה מפלגת 'חופש כלכלי' של אביר קארה

הערב השיק סגן השר את מפלגתו: "אנחנו עושים את המהלך הזה כי אנחנו מאמינים בחופש כלכלי לישראל" | צפויים להשתבץ במפגלתו של קארה: פרופסור עומר מואב לשר וגלעד אלפר, לשעבר חבר מפלגת 'זהות' של פייגלין

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/22 20:07 ח באלול התשפב

יצא לדרך עצמאית: כך תיראה מפלגת 'חופש כלכלי' של אביר קארה
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לפני כשבוע, שרת הפנים איילת שקד וסגן השר, אביר קארה החליטו כי האחרון לא יתמודד לכנסת כחלק ממפלגת 'הרוח הציונית'. סגן השר הגיש לוועדת הכנסת של ניר אורבך בקשה רשמית להתפלגות מסיעת ימינה והקים סיעת יחיד בשם 'חופש כלכלי'. הערב (א') קיים קארה את אירוע ההשקה של מפלגתו החדשה.

קארה הכריז על הקמתה של מפלגתו החדשה ואמר כי "אנחנו עושים את המהלך הזה כי אנחנו מאמינים בחופש כלכלי לישראל. חופש כלכלי , זהו המפתח - שמעתי את הקריאות בחודשים האחרונים של עשרות אלפי ישראלים, שמעניין אותם הכיס שלהם, העסק שלהם, הפרנסה שלהם, שמעניין אותם העתיד של הילדים שלהם, עשרות אלפי ישראלים שרוצים להצביע למען עצמם, לא למען הפוליטיקאים שם בכנסת אנחנו כאן לא כדי סתם לרוץ, אנחנו כאן כדי להשפיע, אנחנו כאן כדי לנצח".

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בין המשובצים: פרופסור לכלכלה וחבר מפלגת זהות לשעבר

במפלגת 'חופש כלכלי' של אביר קארה צפוי להשתבץ פרופ' עומר מואב כמועמד חיצוני לשר. מואב, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת רייכמן ובאוניבריסטת ווריק, הוא בין החוקרים את כלכלת ישראל המפרסם את עמדותיו בטורי דעות בעיתונות הישראלית. בנוסף הוא מופיע בטלוויזיה כפרשן כלכלי וכמי שקורא לרפורמת שוק במשק הישראלי.

עוד מועמד שצפוי להשתבץ במפלגתו החדשה של קארה הוא הכלכלן גלעד אלפר, לשעבר חבר מפלגת 'זהות'. לאחר שפייגלין הכריז כי מפלגתו לא תמודד בחירות לכנסת ה-23, הקים אלפר את מפלגת 'עוצמה כלכלית -ליברלית', והיא לא עברה את אחוז החסימה.

צילום: Hadas Parush/Flash90

אביר קארה: פורש מהמפלגה אך לא מהרצון לתרום ולשנות

בפוסט פרידה ארוך בפייסבוק כתב קארה: "לא נולדתי פוליטיקאי. הגעתי לפוליטיקה מהשטח, איתי מאות אלפי ישראלים עובדים ויצרניים - עצמאים ושכירים כאחד, אנשים שרוצים כאן מדינה שאפשר יהיה לחיות בה בכבוד ולקיים בה משק פתוח וחופשי המאפשר שגשוג וצמיחה ליזמים, ולבעלי העסקים, ולכל אזרחי ישראל".

הוא המשיך: "בפגישה שקיימתי השבוע עם השרה שקד התברר לי כי במבנה החדש של המפלגה, לא יהיה מקום לערכים ולמדיניות הכלכלית שאני מאמין בהם.  החלטה זו לא הייתה שלי בלבד. בימים האחרונים, רבים מהאנשים שעשו איתי את הדרך, פנו אלי בדרישה ברורה תוך אמירה שאין להם כוונה להמשיך ולתמוך במפלגה שמעדיפה שחקני רכש שאינם אנשי שוק חופשי, תחרותי ויעיל, על פני מי שזחלו בשוחות וייצגו את האזרח הלא מקומבן ולא מוגן. אני פורש מהמפלגה אך לא מהרצון לתרום ולשנות. בימים הקרובים אודיע על המשך דרכי הפוליטית".