זהבה גלאון: "נפעל לשלול תקצוב מהמכינות של לווינשטין וסדן"

יו"ר מרצ נפגשה היום עם ארגוני הקהילה הגאה ותקפה את רבני המכינה בעלי: "יש מי שמתיימרים להיות מחנכים בישראל, מכינות וישיבות, שמקבלים מימון מהמדינה ומרשים לעצמם לדבר באופן מסית, אפילו גזעני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/22 17:21 ח באלול התשפב

זהבה גלאון: "נפעל לשלול תקצוב מהמכינות של לווינשטין וסדן"
צילום: ברני ארדוב - בנוביץ תקשורת

יו"ר מרצ החדשה, זהבה גלאון ושר הבריאות, ניצן הורביץ נפגשו היום עם ארגוני הקהילה הגאה. במהלך הפגישה, אמרה גלאון כי היא תפעל נגד מכינות וישיבות 'המסיתים' נגד הקהילה הגאה ואף הזכירה את שמותם של ראשי המכינה בעלי

"יש מי שמתיימרים להיות מחנכים בישראל, מכינות וישיבות, שמקבלים מימון מהמדינה ומרשים לעצמם לדבר באופן מסית, אפילו גזעני כלפי חברי הקהילה הלה"טבית על כל גווניה. בממשלה הבאה אנחנו נפעל לשלול תקצוב ממכינות שמסיתות נגד הקהילה בניהם גם הישיבות של לווינשטין וסדן", אמרה יו"ר מרצ החדשה.

עוד הוסיפה ואמרה כי "חוץ מהמהלך הזה אנחנו נכנסים למערכת החינוך את כל הנושא של המשפחה הלהט"בית, תכניות סובלנות, הכשרה והכלה של הקהילה כדי שכל ילד גם אם הוא ביסקסואל מבני ברק וגם אם מדובר בילדה טרנסית מטייבה יידעו שהם לא צועדים לבד. אנחנו נשים סוף לאפליה בספר החוקים נגד כל פשעי השנאה וההדרה של להט"בים. אנחנו נדאג שיהיה חופש חיתון לכולם, נאפשר לכולם להתחתן לפי דרכם. הקול הלהט"בי יכניס את ניצן לכנסת".

הורביץ: כינו אותי שר הלהט"ב כגנאי- אבל אני גאה בזה

שר הבריאות, ניצן הורביץ הכריז באירוע כי בימים הקרובים משרד הבריאות יציג חוזר המנכל פורץ דרך הנוגע לקהילה הטרנסית. הורביץ הוסיף כי יצא למנתח נוסף להשתלמות בניתוחים להתאמה מגדרית, על מנת לפתוח מרפאה כירורגית נוספת להתאמת מגדרית בנהריה. 

השר הורביץ הוסיף: "אמנם כינו אותי שר הלהט"ב כגנאי- אבל אני גאה בזה, זה זכויות אדם של מאות אלפי ישראלים וישראליות שממש נפגעו בבריאות שלהם ושילמו בחיים שלהם על האפלייה על רקע מי שהם. אנחנו רואים ומקדמים את הנושא הזה בעדיפות עליונה. זה ב-DNA שלנו."