בעקבות הריאיון בכיפה | אבי מעוז מבקש סליחה

יו"ר נעם שיגר מכתב התנצלות לראשי ישיבת הר עציון ובו התייחס לדברים שאמר באולפן כיפה על המינויים החדשים למועצת החמ"ד, "דברי שנאמרו לא היו צריכים להיאמר", אך סייג, "הביקורת בעינה עומדת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/22 13:48 ו באלול התשפב

בעקבות הריאיון בכיפה | אבי מעוז מבקש סליחה
מעוז, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

שרת החינוך תעלה לאישור הממשלה את מינויים של חברי וחברות מועצת החמ"ד החדשים, הכוללים בין היתר את הרבנית אסתי רוזנברג, הרב אורי שרקי ורחלי פרנקל. יו"ר נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, התייחס לכך בראיון שהעניק השבוע באולפן כיפה ואמר: "הר עציון לא תשתלט פה". במכתב ששיגר היום (ו') לראשי ישיבת הר עציון, ביקש להתנצל על דבריו. 

"בשטף ראיון לאתר התקשורת כיפה, במענה לשאלה על המינוי שנעשה במחטף למועצת החמ''ד צוטטו בשמי הדברים הבאים: 'למנות מועצת חמד בזמן בחירות זה בדיוק מה שלא עושים בדמוקרטיה, ולכן זה לא חוקי, כל מינוי שהתמנה בזמן בחירות יבוטל אחרי הבחירות. זאת רשימה שבה ישיבת הר עציון יש לה 4 חברים, זה ניסיון השתלטות של מתן כהנא, אותם רבנים זוטרים ושוליים הם יהיו במועצת החמ"ד, הר עציון לא תשתלט פה'. 

"מבקש מחילה על הדברים הפוגעניים שנאמרו"

במכתבו הסביר כי "דברים אלו אשר יש בהם פסילה אישית של רבנים ושל ישיבה שלמה הוא פסול ולא ראוי". מעוז סייג את דבריו והסביר כי הביקורת אכן קיימת אך ביקש סליחה, "אמנם הביקורת שלי על המינוי במחטף למועצת החמ''ד, ערב בחירות, על הטיית הנהגת החמ''ד לכיוון ספציפי אליו חותר סגן שר הדתות מתן כהנא ועל המשקל הבלתי ראוי שניתן לקבוצה ספציפית מאוד, בעינה עומדת, אך דברי שנאמרו לא היו צריכים להיאמר ואני מתנצל ומבקש מחילה על הדברים הפוגעים שנאמרו כלפיכם, בשטף הראיון, ומבקש כי תקבלו את התנצלותי.