ישיבה תיכונית חדשה בגוש עציון: "מוסד שיעצב את העולם התורני"

בגוש עציון נפתחה ישיבת הר עציון לצעירים ובמעמד ראש המועצה והרבנים נחתמה מגילת היסוד. בין הנוכחים: הרב יעקב מדן, הרב ברוך גיגי והרב משה ליכטנשטיין, ראש הישיבה התיכונית ומקים הישיבה, הרב עמיחי גורודין

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/22 18:36 ג באלול התשפב

ישיבה תיכונית חדשה בגוש עציון: "מוסד שיעצב את העולם התורני"
שלמה נאמן והרב מדן, צילום: דוברות גוש עציון

למעלה מ-50 שנה חלפו מאז הוקמה אחת מישיבות הדגל של הציונות הדתית, והערב (ג') התקיים מעמד מרגש של פתיחת ישיבה תיכונית חדשה, ישיבת הר עציון לצעירים. הנוכחים חתמו על מגילת היסוד של הישיבה: ראשי ישיבת ההסדר; הרב יעקב מדן, הרב ברוך גיגי והרב משה ליכטנשטיין, ראש הישיבה התיכונית ומקים הישיבה, הרב עמיחי גורודין, ראש מועצת גוש עציון, שהוא גם בוגר הישיבה, שלמה נאמן, נשיא מכללת הרצוג הרב יהודה ברנדס, רבנים ונכבדים נוספים.

צילום: דוברות גוש עציון

הרב יעקב מדן: "היום בחודש אלול וביום פטירתו של רבנו הראי"ה קוק, אנחנו חוזרים בתשובה, כי עיקר החינוך והטמעת התורה הוא בגילאים הללו". הרב ברוך גיגי: "אנו יוצאים לדרך בפרשת שופטים שהיא היסוד של התורה שבע"פ, שזו המשימה של כל בית מדרש באשר הוא. אנחנו רוצים לבנות מוסד שיעצב את העולם התורני כבר בשלבים הללו".

צילום: דוברות גוש עציון

צילום: דוברות גוש עציון

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן: "היום הזה הוא הגשמת חלום"

נאמן הוסיף ואמר: "אני זוכה לעמוד בראש מועצה שנקראת גוש עציון, ואני תוהה מה ההבדל בין גוש להר? הגוש הוא מאוחד ומלוכד ומהווה את החיים בשלמותם, ההר לעומת זאת, הוא פסגה. אם הגוש הוא דרך חיים, ההר הוא פסגת השאיפות. ככול שמטפסים בגיל יותר מוקדם, מגיעים לפסגות יותר גבוהות". 

הרב יהודה ברנדס: "זו אחריות גדולה, כולנו מאמינים גדולים ברך הנולד הזה, שיונק מהישיבה ומוסדותיה". הרב משה ליכטנשטיין פתח בהודיה עמוקה לקדוש ברוך הוא ואמר: "אנו זוכים לחדש את התורה במקום הזה, לאחר 2000 שנות גלות, במקום שהיה שומם וחרב, ולאחר חורבן תש"ח והחזרה שנית למקום ולאחר 200 שנות חילון. אנו עולים בהר העולה ציון לבית אלוקינו". הרב עמיחי גורדין: "יהי השם עמנו כמו שהיה עם רבותינו אל יעזבנו ואל יטשנו"