פרשן רשת 13: "איתמר בן גביר נהנה מהתקשורת האלקטרונית יותר מפוליטיקאים אחרים"

העיתונאי נדב איל התייחס ליו"ר עוצמה יהודית וטען כי הסיבה לתופעת הנרמול בציבור ביחס אליו קשורה דווקא לזמן המסך שהוא מקבל, "מי שמקבל הרבה חשיפה בתקשורת יותר אנשים יחשבו שדעותיו מוצדקות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/22 10:06 ו באלול התשפב

פרשן רשת 13: "איתמר בן גביר נהנה מהתקשורת האלקטרונית יותר מפוליטיקאים אחרים"
איתמר בן גביר, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

בחירות 2022: רשימת הציונות הדתית המאוחדת עם עוצמה יהודית זוכה ל-12 מנדטים, כך עולה מסקר שפורסם אמש (ה') במהדורה המרכזית של חדשות 13. הכתב והפרשן הבכיר, נדב איל, התייחס לדמותו של יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, ומצא הסבר מעניין לאהדה לה הוא זוכה מהציבור. 

"במדינות המערב יש לפעמים מישהו בקצה המערכת הפוליטית שיש לו היסטוריה אישית ומעורבות בתנועות גזעניות", פתח איל את דבריו, ,אבל לא בכל המדינות האלה הימין המרכזי נותן לגיטימציה לקצה באמצעות משא ומתן ופגישות, לא בכל המדינות האלה התקשורת האלקטרונית נותנת לו יותר תשומת לב מאשר לפוליטיקאים הממוסדים. איתמר בן גביר נהנה מרדיו ומטלוויזיה יותר מאשר פוליטיקאים בכירים. זה התחיל עוד הרבה לפני הבחירות". 

"אני אומר זאת בצער, גם על המסך הזה שבו אני מופיע הוא עובר תהליך של נרמול וכתוצאה מכך הוא הופך לנורמלי. מי שמקבל הרבה חשיפה בתקשורת יותר אנשים יחשבו שדעותיו מוצדקות ויותר אנשים יבינו את דעותיו". מגישת המהדורה, הילה קורח, הוסיפה כי בניגוד לפוליטיקאים אחרים, בן גביר פשוט מופיע כשקוראים לו בלי משא ומתן, "הוא פשוט ממלא זמן מסך".