927 מיליון דולר | גנץ הודה לארצות הברית על המטוסים החדשים

משרד ההגנה האמריקאי חתם עם חברת בואינג על עסקה לפיה ישראל תקבל ארבעה מטוסי תדלוק ובכך תהיה המדינה השלישית שבבעלותה מטוסים אלו | גנץ: "הוכחה לברית וליחסים האסטרטגיים של מערכת הביטחון הישראלית והאמריקאית"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/09/22 19:13 ה באלול התשפב

927 מיליון דולר | גנץ הודה לארצות הברית על המטוסים החדשים
צילום: U.S. Central Command, Sgt. John Onuoha

סיוע אמריקאי: ארצות הברית חתמה היום (ה') עם חברת בואינג על עסקה חדשה, לפיה יסופקו לחיל האוויר הישראלי ארבעה מטוסי תדלוק מדגם KC-46A. על פי הודעת החברה, המטוסים יאפשרו לבצע תדלוק אווירי לכל המטוסים בשימוש חיל האוויר, ובעבר סופקו מטוסים כאלה לחיל האוויר היפני, בכך תהיה ישראל המדינה השלישית שבבעלותה מטוסים אלו. שווי העסקה עומד על 927 מיליון דולר. 

שר הביטחון בני גנץ הודה למשרד ההגנה האמריקאי על "החתימה החתימה מול בואינג על עסקת המתדלקים החשובה לביטחון ישראל אותה התחלתי לקדם לפני כשנתיים מכספי הסיוע האמריקאי כולל ההקדמה של מימוש כספי הסיוע שבוצעה בתיאום עם משרד האוצר והמשפטים. לאחר החתימה של משרד הביטחון עם משרד ההגנה האמריקאי בחודש דצמבר, כעת התהליך הושלם ויצא לדרך".

"מטוסי התדלוק שאנו רוכשים, ביחד עם רכש טייסת ה-f35 החדשה, מסוקי התובלה, הצוללות והחימושים המתקדמים - ישמשו את צה"ל מול האתגרים העצומים, הקרובים והרחוקים, שעומדים לפתחנו. זוהי עוד הוכחה לברית וליחסים האסטרטגיים של מערכת הביטחון הישראלית והאמריקאית". 

גנץ עם המתדלקים החדשים

גנץ עם המתדלקים החדשים צילום: U.S. Central Command, Sgt. John Onuoha