בחירות 2022

"צר לנו מתן": איילת שקד מגיבה לכהנא

בתגובה לקביעה של השר לשירותי דת לשעבר בראיון באולפן כיפה, לפיה איילת שקד לא תציג רשימה ביום הבחירות, אמרה שרת הפנים כי הוא "בונה על הקולות של הרוח הציונית"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/09/22 18:33 ה באלול התשפב

"צר לנו מתן": איילת שקד מגיבה לכהנא
מתן כהנא עם איילת שקד, צילום: ללא

השר לשירותי דת לשעבר, חבר הכנסת מתן כהנא, הגיע היום (ה') לראיון באולפן כיפה והתייחס לשותפתו למפלגת ימינה לשעבר, שרת הפנים איילת שקד. "אני לא חושב שהיא תגיע ביום הבחירות עם רשימה", אמר, והוסיף כי היא לא תכפה אחדות, "תשלים לנתניהו 61 לנתניהו לממשלה צרה".

שקד, המתמודדת בבחירות הקרובות לכנסת ה-25 בתור יושבת ראש מפלגת הרוח הציונית, מסרה התייחסה לדבריו באולפן כיפה ואמרה: "אנחנו מבינים שמתן כהנא בונה על הקולות של הרוח הציונית.
צר לנו מתן, אנחנו בטוחים שברגע שבוחרי המחנה הממלכתי יבינו שהתוכנית היחידה שלכם להקים ממשלה היא רק עם הרשימה המשותפת הם יעברו לרוח הציונית, זה לא ייקח עוד הרבה זמן. רק הרוח הציונית תדע להקים ממשלת אחדות לאומית, רחבה ויציבה". 

שותפים לשעבר

שותפים לשעבר צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90. 

"אני לא חושב שאיילת שקד תגיע ביום הבחירות עם רשימה"

אם הוא יתלבט ביום הבחירות, למה שהוא יצביע לך ולא לאיילת שקד?

"זאת לא תהיה התלבטות כי אני לא חושב שאיילת שקד תגיע ביום הבחירות עם רשימה. אבל בסופו של דבר אנחנו רשימה שפונה לציבור הממלכתי דתי, בצמרת הרשימה יש לנו שישה בוגרי החינוך הציוני דתי. נמשיך לייצג את הציונות הדתית המתונה. אני לא חושב שאיילת שקד תכפה אחדות, היא תשלים לנתניהו 61 לנתניהו לממשלה צרה". 

אתם תישענו על המשותפת?

"שוללים מכל וכל שיתוף פעולה כזה, זה לא יקרה". 

מה גרם למעבר שלך מגוש הימין לגוש השינוי?

"אני איש ימין, אבל עכשיו אין מנוס מללכת לממשלת אחדות רחבה. כמו שבממשלה היוצאת שמרנו על ערכי הימין בלי לתקוע אצבע בעין ככה נוכל גם בממשלה הבאה בראשות בני גנץ".