בחירות 2022

ראיון מתן כהנא על הפיצול משקד: "לבנט לא תהיה התלבטות במי לבחור בבחירות הקרובות"

חבר הכנסת מתן כהנא מהמחנה הממלכתי מאמין שבנט לא יצביע לאיילת שקד: "לא חושב שהיא תגיע ביום הבחירות עם רשימה" | לאבי מעוז הוא אומר: "זה מביך ומבזה, מקווה שימחלו לו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/09/22 16:41 ה באלול התשפב

מתן כהנא על הפיצול משקד: "לבנט לא תהיה התלבטות במי לבחור בבחירות הקרובות"
מתן כהנא באולפן כיפה, צילום: כיפה

בפתח הריאיון עם חבר הכנסת מתן כהנא, שאלנו על ההתפזרות לרסיסים של מפלגת ימינה, "בתוצאה הסופית אנחנו לא ממשיכים יחד, שילמנו מחיר כבד על דבר נכון, אבל מנענו מישראל להגיע לפי תהום. עשינו את הדבר הנכון". 

כהנא בראיון לכיפה


 

דיברת עם בנט מאז שעברת למחנה הממלכתי?

"אנחנו חברים מאוד טובים, עוד מהימים בצבא, אנחנו מדברים הרבה, הוא חשב שהצעד שלי הוא צעד נכון, הוא עודד אותי ושמח שככה זה יסתיים". 

"אני לא חושב שאיילת שקד תגיע ביום הבחירות עם רשימה"

אם הוא יתלבט ביום הבחירות, למה שהוא יצביע לך ולא לאיילת שקד?

"זאת לא תהיה התלבטות כי אני לא חושב שאיילת שקד תגיע ביום הבחירות עם רשימה. אבל בסופו של דבר אנחנו רשימה שפונה לציבור הממלכתי דתי, בצמרת הרשימה יש לנו שישה בוגרי החינוך הציוני דתי. נמשיך לייצג את הציונות הדתית המתונה. אני לא חושב שאיילת שקד תכפה אחדות, היא תשלים לנתניהו 61 לנתניהו לממשלה צרה". 

אתם תישענו על המשותפת?

"שוללים מכל וכל שיתוף פעולה כזה, זה לא יקרה". 

מה גרם למעבר שלך מגוש הימין לגוש השינוי?

"אני איש ימין, אבל עכשיו אין מנוס מללכת לממשלת אחדות רחבה. כמו שבממשלה היוצאת שמרנו על ערכי הימין בלי לתקוע אצבע בעין ככה נוכל גם בממשלה הבאה בראשות בני גנץ". 

מתן כהנא עונה לאבי מעוז: "זה מביך ומבזה, מקווה שימחלו לו"

על אמירתו של אבי מעוז כי נבחרי מועצת החמ"ד הם רבנים זוטרים ושוליים, אמר כהנא: ""להתבטא בצורה כזאת זה מביך ומבזה, זה אולי ההבדל הגדול בין תפיסת העולם שלי לבין תפיסת העולם שמייצגים מעוז וסמוטריץ', לי יש כבוד עצום לכל תלמידי החכמים, אבל זה חד כיווני כי ראינו איך מדבר אבי מעוז על רבנים גדולים, מקווה שימחלו לו".