אייל חדד שנרצח על ידי שותפו המוסלמי הובא למנוחות בבאר שבע

בשעה זו מתקיימת הלווייתו של אייל חדד שנרצח על ידי שותפו המוסלמי לדירה לפני כשבוע בעיירה קטנה בסן-אה-מארן בצרפת | חדד הובא למנוחות בבית העלמין בבאר שבע

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/22 13:27 ה באלול התשפב

אייל חדד שנרצח על ידי שותפו המוסלמי הובא למנוחות בבאר שבע
בית עלמין, צילום: פלאש 90. דוד כהן

אייל חדד, גבר יהודי מתוניסיה, נרצח על ידי שותפו המוסלמי לדירה לפני כשבוע בעיירה קטנה בסן-אה-מארן בצרפת. משפחתו של הנרצח, מבאר שבע, ניסתה ליצור קשר עמו אך לאחר שלא נענתה החלה בבדיקות. המשטרה נכנסה לתמונה, ובן דירתו של חדד, מוחמד דרידי, הסגיר את עצמו. גופתו הוטסה לקבורה בישראל, והוא הובא למנוחות בבית העלמין בבאר שבע.

גדי מזוז, סגן ראש עיריית באר שבע פתח את ההלוויה ואמר כי "בצער ויגון אנחנו כאן בגלל אדם שנרצח מסיבות אנטישמיות. אליהו היה תושב באר שבע. יליד העיר ג'רבה בתוניס. ספג לימוד תורה מידות טובות וצניעות", סיפר מזוז והוסיף: "הלך להתפרנס בצרפת בקהילה היהודית. אנחנו יודעים שהקב"ה מצילנו מידם. אבל האנטישמיות גדולה. אנחנו נלחם בתופעה שרודפת אותנו שנים".

סגן ראש עיריית באר שבע: עד שהאמת תצא לאור ועד שמערכת המשפט תעשה את עבודתה

עוד הוסיף ואמר כי "נשבענו לפני כמה שנים אחרי כל הפיגועים של האנטישמים נגד העם היהודי בצרפת ובאירופה: 'אנחנו לא עוזבים אף אחד ולא הולכים לשום מקום'. אנחנו כאן כדי לגדל את ילדנו ונכדנו, כאן עד שהאמת תצא לאור ועד שמערכת המשפט תעשה את עבודתה במלואה. זה מצב עגום וכואב, תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

רבה של באר שבע, הרב יהודה דרעי ספד לחדד ואמר כי "אנחנו מלווים היום בכאב גדול משתתפים בצער המשפחה ובצער הקהילה היהודית בצרפת. רואים בטרגדיה הזאת כטרגדיה של כל הקהילה. האנטישמיות בצרפת לא פוסחת על אף יהודי שם. זה לא אבל יחיד של משפחת חדאד אלא אבל של כל בית ישראל".

אייל חדד

אייל חדד צילום: באדיבות המשפחה

הרב הראשי לטוניס מגיב לרצח האנטישמי בצרפת: לדון את הרוצח על פי חומרת הדין

הרב הראשי בטוניס וחבר ועידת רבני אירופה, הרב חיים ביטאן, אמר: "הזדעזענו לשמוע על רציחת בן עירנו שבג'רבה, אייל בן מיכאל שנרצח על ידי בן עוולה בצרפת. אנו מבקשים ממשלת צרפת לדון את הרוצח על פי חומרת הדין ולעשות חקירה שקופה ומיצוי הדין עם הרוצח הנתעב, בכדי למנוע מקרים נוספים כמו אלו".

כזכור, משפחתו של הנרצח, מבאר שבע, ניסתה ליצור קשר עמו אך לאחר שלא נענתה החלה בבדיקות. המשטרה נכנסה לתמונה, ובן דירתו של חדד, מוחמד דרידי, הסגיר את עצמו. הרצח בוצע לפני כעשרה ימים, כאשר דרידי הצטייד בגרזן ורצח את חדד. הם התגוררו בעיירה צפונית מזרחית לפריז. כאמור, הרוצח הסגיר את עצמו לידי משטרת צרפת ומסר גרסאות סותרות. לפי הראשונה רצח את שכנו היהודי כי זה היה חייב לו מאה יורו ולא החזירם, לפי הגרסה השנייה רצח את שכנו כי היה יהודי.