"לא אשוב לטרור": ישראל תשחרר את העציר המנהלי לאחר שסיים את שביתת הרעב

חליל עוואוודה, המזוהה עם הג'יהאד האסלאמי, אושפז לאחרונה לאחר ששבת רעב והתחייב כי הוא לא יחזור לפעילות טרור וישוחרר בתחילת אוקטובר | מצרים התחייבה לשחרר אותו במשא ומתן עם ישראל בסיום מבצע עלות השחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/22 08:14 ה באלול התשפב

"לא אשוב לטרור": ישראל תשחרר את העציר המנהלי לאחר שסיים את שביתת הרעב
צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

לאחר שסוכם כי ישחורר באוקטובר, העציר המנהלי, חליל עוואוודה, המזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי, הודיע על שבירת שביתת הרעב לאחר 172 ימים. עם סיום מבצע עלות השחר, מצרים הציגה ערבות כי הוא לא יפעל לסיכון ביטחון ישראל, וצה"ל התחייב שלא להאריך את מעצרו.

עוואוודה, בן 40 מהעיירה אידנא, נשוי ואב לארבע בנות הוא חבר בג'יהאד האסלאמי. בדצמבר האחרון הוא מכוח צו מעצר מנהלי לחצי שנה והחל לשבות רעב בחודש מרץ השנה. צו המעצר הוארך בארבעה חודשים נוספים, וכאמור הוא צפוי להשתחרר ב-2 אוקטובר.

במכתב ההתחייבות שלו הוא כתב:”אני חליל עוואוודה, מצהיר ומתחייב בזאת כי לא אשוב לפעילות טרור או אעבור עבירות שמסכנות את ביטחון האזור. מובן לי כי אם אפר את התחייבותי, גורמי הביטחון יוכלו לנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותם”.

מחבלים בכלא הישראלי. ארכיון

מחבלים בכלא הישראלי. ארכיון צילום: פלאש 90

בצלמו: במקום פעם אחת ולתמיד לתת לשובת רעב למות - מדינת ישראל נכנעת לטרור

שי גליק מנכ"ל בצלמו בתגובה להודעה על שחרורו של שובת הרעב ח'ליל עואודה: "שוב מתברר שמדינת ישראל נכנעת לטרור. במקום פעם אחת ולתמיד לתת לשובת רעב למות  ואז האיום הזה ייעלם שוב ושוב מדינת ישראל נכנעת למחבלים".

עוד הוסיף ואמר כי "רק אתמול בג"ץ קבע שאין צורך לעזור לאותו מחבל אבל לפיד וגנץ נכנעו לו.  הדבר יגרום לעוד ועוד ללכת בדרכו וכך הטרור ניצח. נמשיך להילחם שכל מחבל ידע שמקומו או בקבר או בכלא בתנאים קשים ולא בתנאי פנסיון מלא".

צילום: Rahim Khatib/Flash90

למרות ההסכם: כתב אישום נגד המחבל שמעצרו הוביל למבצע עלות השחר

כזכור, אחר שבתחילת החודש שעבר כוחות הביטחון עצרו את בסאם א-סעדי, ראש הגי'אהד האסלאמי בשומרון, מעצר שהוביל להסלמה בדרום לאחר שהג'יאהד האסלאמי בעזה איים כי אם סעדי לא ישוחרר הוא יירה רקטות על ישראל, הגישה התביעה הצבאית כתב אישום נגדו. א-סעדי מואשם בעבירות של חברות וביצוע שירות עבור התאחדות בלתי מותרת (הגא"פ), סיוע למגע עם אויב, הסתה והתחזות כאחר.

על פי כתב האישום, א-סעדי שהיה מוכר כבכיר בארגון הגא"פ ובעל השפעה, פעל ביחד עם מעורבים נוספים לביסוס פעילות הארגון, לרבות באמצעות קבלת כספים מפעיל הגא"פ בעזה. בנוסף, א-סעדי קרא להמשך המאבק הפלסטיני האלים. כמו כן, כשהגיעו כוחות הביטחון לעצרו, הזדהה א-סעדי כאדם אחר, על-מנת להימלט מהמעצר.