50 שנה לטבח במינכן: נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי יגיע לישראל

תומאס באך הודיע כי יגיע לישראל לראשונה להשתתף בטקס הממלכתי לציון 50 שנה לטבח במינכן | יעל ארד: "ממשיך את עשייתו המרגשת בהנצחת 11 חללי מינכן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/22 22:45 ל באב התשפב

50 שנה לטבח במינכן: נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי יגיע לישראל
צילום: IOC/Greg Marrtin

נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך, נענה להזמנת יושבת ראש הוועד האולימפי בישראל. יעל ארד והודיע כי יגיע לישראל לראשונה להשתתף בטקס הממלכתי לציון 50 שנה לטבח במינכן. בפעם האחרונה שבאך ביקר בישראל היתה לפני 12 שנים באוקטובר 2010.

תומאס באך, יליד גרמניה, הוא הנשיא התשיעי של הוועד האולימפי הבינלאומי והוא האלוף האולימפי הראשון שנבחר לנשיא הוועד האולימפי. באך נחשב לגדול ידידי ישראל בספורט העולמי. הנשיא באך פועל ומוביל לעשיית הצדק ההיסטורי והביא לראשונה מזה 49 שנים מאז הטבח הנוראי לדקת הדומייה המיוחלת, בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. מחווה שריגשה את משפחות היא' ואת הציבור הישראלי כולו.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יעל ארד:  החלטתו מבטאת את חשיבות הנצחת 11 חברי משלחת ישראל שנרצחו

בתגובה להחלטתו, אמרה יו"ר הוועד האולמיפי בישראל, יעל ארד אמרה כי  "בהחלטתו להגיע לישראל, מבטא הנשיא באך את חשיבות הנצחת 11 חברי משלחת ישראל למשחקים האולימפיים במינכן עבור הוועד האולימפי הבינלאומי  וממשיך את עשייתו המרגשת בהנצחת יא' חללי מינכן שהחלה כבר במשחקי ריו 2016 והמשיכה במשחקי טוקיו 2020 עם דקת הדומייה בטקס הפתיחה".

עוד הוסיפה ואמרה כי "מאז שנבחר בשנת 2013, הוביל הנשיא באך אינספור מהלכים חדשניים, פורצי דרך בתחומים רבים והצעיד את הארגון לקדמת הבמה וביסס את מעמדו כמנהיג בינלאומי מוביל וערכי ואני גאה על בחירתו להגיע לישראל בימים מרגשים וחשובים אלה לספורט הישראלי".

הנשיא באך יגיע לישראל ב -19.9 וישהה בת"א יומיים וחצי. לצד השתתפותו בטקס הזיכרון הממלכתי, הוא מיועד לבקר ביד ושם להיות אורחו של הנשיא הרצוג בבית הנשיא, לבקר בכנסיית הקבר, במוזיאון החוויה האולימפית בתל אביב ואף לפגוש את נציגי משפחות של חללי הטבח וספורטאים אולימפיים ישראליים".