יממה לפני הראשון בספטמבר: התקדמות במשא ומתן בין האוצר למורים

שני הצדדים מנסים להגיע להסכם בהקדם האפשרי כדי לפתוח שנת הלימודים כסדרה ולמנוע את שביתת ארגוני המורים | בית הדין דחה את צווי המניעה: "איומים משפטיים לא יסייעו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/22 07:20 ד באלול התשפב

יממה לפני הראשון בספטמבר: התקדמות במשא ומתן בין האוצר למורים
צילום: Nati Shohat / Flash 90.

בית הדין דחה אמש (ג') את בקשתה של המדינה להוציא צווי מניעה לבית הדין לעבודה על מנת למנוע את שביתת ארגוני המורים. המשא ובתן בין הסתדרות המורים לבין נציגי האוצר נמשך לאורך כל הלילה, אך עדיין שני הצדדים לא הגיעו להסכמות. הגורמים מנסים לצמצם את הפערים ביניהם ולמנוע דיון בצווי המניעה למורים בבית המשפט. שר האוצר, אביגדור ליברמן, שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון ומזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד השתתפו בדיונים.

במשרד החינוך הדגישו כי הבקשה להוציא צווי מניעה אינה על דעתם. "לאחר שייושבו מרבית המחלוקות והצדדים הגיעו להסכמות רחבות, משרד החינוך ימשיך לעשות את כל המאמצים למצות את המשא ומתן".

הכיתות ישארו ריקות באחד בספטמבר?

הכיתות יישארו ריקות באחד בספטמבר? צילום: shutterstock

עוד הוסיפו כי "מדובר בחובה למען ילדי ישראל וכי איומים משפטיים לא יסייעו בפתרון משבר החינוך.  במשרד האוצר הבהירו כי המגעים בדרך להסכם נמשכים, "כולנו תקווה ששנת הלימודים תפתח כסדרה ב-1 בספטמבר". 

דרישה מלפיד לכנס את ישיבת הממשלה כדי למנוע שביתה

מהמחנה הממלכתי נמסר: "ממשלת ישראל נושאת באחריות למערכת החינוך, ולא בית הדין לעבודה.
הממשלה הייתה צריכה להתכנס לפני שבועיים, ולא להשאיר תלמידים, הורים ומורים בחוסר ודאות". התנועה בראשותו של שר הביטחון בני גנץ אף הוסיפה בקשה לראש הממשלה יאיר לפיד, שיכנס את ישיבת הממשלה המחר בבוקר על מנת למנוע את השביתה, "זו חובתנו, זו אחריותנו".

לאחרונה דווח כי המורים הסכימו לוותר על ארבעה ימים, אסרו חג ול"ג בעומר, בתמורה לגשר בין כיפור לסוכות, ואילו במשרד האוצר הדרישה יותר גדולה: ויתור על שישה ימים בתמורה למספר ימי שישי. עוד על פי הדיווח, הצדדים החלו לעבור על טבלאות השכר של המורים והגמול למנהלי בתי הספר.