האזינו יפה בן דויד: "ליברמן מבין את הצרכים והגישה שלנו"

יומיים לאחד בספטמבר ועדיין אין הסכמות: מזכ"לית הסתדרות המורים אומרת כי היא נפגשה עם שר האוצר, וכי הם ישבו על המחלוקות כדי לסגור את זה כמה שיותר מהר | "מבחינתנו עשינו את כל מה שיכולנו לעשות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/22 11:55 ג באלול התשפב

יפה בן דויד: "ליברמן מבין את הצרכים והגישה שלנו"
יפה בו דויד. הבוקר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לקראת תאריך היעד לפתיחת שנת הלימודים באחד בספטמבר, עדיין אין הסכמות בין משרד האוצר לארגוני המורים. יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, הגיעה הבוקר (ג') לישיבות המשא ומתן ומתן ונפגשה עם שר האוצר ליברמן.

"מבחינתנו עשינו את כל מה שיכולנו לעשות"

בראיון לכאן היא אמרה: "פגשתי היום את שר האוצר ליברמן לפני שנכנסתי למו"מ. חושבת שמבין ראשי הארגונים נפגשתי איתו הרבה פעמים. הוא מבין את הצרכים והגישה שלנו. אנחנו באמת נשב היום על המחלוקות כדי לסגור את זה כמה שיותר מהר. מבחינתנו עשינו את כל מה שיכולנו לעשות". 

האזינו לראיון עם יפה בן דויד:

בראיון לגלי צה"ל אמש (ב') אמרה בן דויד כי "יש התקדמות במו"מ. הדיונים ענייניים יותר ממה שהיה עד עכשיו והאווירה אחרת". למרות התחדשות השיחות, ציינה בן דויד כי "יש עדיין נושאים שאנחנו חלוקים לגביהם". 

כזכור, לפי דיווחים שונים המורים הסכימו לוותר על ארבעה ימים בהם ימי איסרו חג ול"ג בעומר בתמורה לגשר בין כיפור לסוכות, בעוד באוצר הדרישה יותר גדולה: ויתור על שישה ימים בתמורה לכמה ימי שישי.  מוקדם יותר דווח כי אחת ההצעות שעומדות על הפרק היא קיצוץ רוחבי בתקציבי שאר המשרדים, דבר שיתן את האפשרות לממן את הפער עם המורים שעומד על כ-800 מיליון שקלים.