"מרימה את דגל האנושיות": ראש המכינה בעלי תומך במפלגת נעם

הרב יגאל לוינשטיין יוצא בתמיכה פומבית במפלגתו של חבר הכנסת אבי מעוז: "במשרד החינוך מתרחשת היום טרגדיה, עושים לנו שינוי של הזהות האנושית ורק הוא מבין את הבעיה הזאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/22 22:20 א באלול התשפב

"מרימה את דגל האנושיות": ראש המכינה בעלי תומך במפלגת נעם
צילום: דוברות נעם

הרב יגאל לוינשטיין, מראשי מוסדות 'בני דוד' בעלי, פרסם הערב (א') באופן פומבי את תמיכתו במפלגת נעם בראשות חבר הכנסת אבי מעוז, לאחר שיו"ר המפלגה החליט כי מפלגתו לא תצטרף לרשימת 'הציונות הדתית' והיא תרוץ לבד בבחירות הקרובות. 

"הרבה דגלים מניפה הציונות הדתית בגאון. דגל הזהות היהודית, דגל ארץ ישראל, דגל מאבק בטרור. דגלים נפלאים. אך יש דגל אחד שחסר לנו בתמונה - דגל האנושיות. במשרד החינוך מתרחשת היום טרגדיה, עושים לנו שינוי של הזהות האנושית. מטשטשים בין בן ובת, לא מדברים על אבא ואמא. מתרחש תהליך של מחיקת הזהות האנושית היסודית", אמר הרב לוינשטיין. 

הרב לוינשטיין: זה לא שאלה מפלגתית, אלא שאלה ערכית-רוחנית

עוד הוסיף ואמר כי "יש היום מפלגה אחת, ואדם אחד שהבין את הבעיה הזאת, שכל הזהויות הגדולות החשובות היהודיות תלויות בזהות האנושית, והוא אבי מעוז. יישר כח על ההבחנה הרוחנית האדירה הזאת. אין אף אחד שנאבק על זה. זה היהודי שנאבק על הדבר הזה. מפלגת נעם, שח"כ אבי מעוז עומד בראשה, היא דגל. זה לא שאלה מפלגתית, אלא שאלה ערכית-רוחנית. דגל האנושיות, הבסיס, דרך ארץ שקדמה לתורה, כשמוסרים את הנפש על זה שיהיה דרך ארץ, על הקומה הזאת אפשר לבנות את קומת התורה והיהדות". 

לסיום אמר הרב יגאל לוינשטיין כי הוא מאחל לאבי ולכל מה שהוא עושה שיצליח. "לך בכוחך זה והושעת את ישראל".

אבי מעוז בהודעה דרמטית: נעם תתמודד בבחירות הקרובות באופן עצמאי

מוקדם יותר, הודיע מעוז כי מפלגתו תרוץ לבד בבחירות הקרובות. בהודעה שפרסם, כתב יו"ר נעם: "סיימתי כעת ישיבת מטה, הקולות מהתומכים הרבים שלנו הם חד משמעיים, נעם חייבת להיות בכנסת הבאה נקודה. קיבלנו החלטה כי נעם תתמודד בבחירות הקרובות באופן עצמאי. לא עולה על הדעת שהזהות היהודית תידחק למקום שולי ולא ריאלי. בהצלחה לכולנו".

בשבוע שעבר, יו"ר מפלגת נעם זכה לתמיכה רחבה מעשרות רבנים וראשי ישיבות. הרבנים קראו למצביעים לסייע ולתמוך בכל עוז לחיזוקה ולהצלחתה של נעם בבחירות לכנסת הקרובה מפני שהיא "מובילה את הפעולות לחיזוק הזהות היהודית במדינת ישראל".

בין החתומים על המכתב הם הרבנים הרב צבי ישראל טאו, הרב מרדכי שטרנברג, הרב שלמה אבינר, הרב עודד וולנסקי,  הרב יגאל קמינצקי, הרב יהודה בן ישי, הרב יוסף זיני, הרב צבי קוסטינר, הרב אליעזר קשתיאל, הרב אוהד תירוש, ועוד עשרות רבנים וראשי ישיבות.