ברוך דיין האמת: הרב שמואל זעפרני הלך לעולמו

הרב שמואל זעפרני, שפרש לאחרונה מראשות ישיבת 'המאירי' והיה עוזרו של הרב מרדכי אליהו, הלך לעולמו לאחר מאבק קשה במחלת הסרטן והוא בן 67 | הוא יובא למנוחות בשעה 12:00 בהר המנוחות בירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/22 07:23 כט באב התשפב

ברוך דיין האמת: הרב שמואל זעפרני הלך לעולמו
הרב שמואל זעפרני, צילום: אבי יאיר

ברוך דיין האמת: הרב שמואל זעפרני, שפרש לאחרונה מראשות ישיבת 'המאירי' ועוזרו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל, הלך לעולמו אמש (ה') לאחר מאבק קשה במחלת הסרטן. הוא יובא למנוחות בשעה 12:00 בהר המנוחות בירושלים. הרב זעפרני היה בן 67 במותו. היה נשוי למירה, אב לחמישה בנים והתגורר בירושלים. הוא חלה בסרטן והצליח להירפא, עד שהמחלה תקפה אותו שוב.

פרש מראשות הישיבה אחרי 28 שנה

כזכור, בשל המאבק המחודש עם הסרטן הוא פרש מראשות הישיבה בחודש טבת בשנה שעברה לאחר 28 שנים בהן נתן את כל כולו לישיבה במסירות. באיגרת מיוחדת לתלמידיו הוא כתב: "תלמידי הישיבה ובוגריה, היה לי עונג גדול ללמד אתכם וללמוד אתכם, בבחינת ומתלמידיי יותר מכולם. ברכותיי החמות שכל אחד מכם ימשיך לעלות במעלות התורה והיראה ושיזכה לקדש שם שמיים במעשיו". הרב עדיאל אסייג החליף אותו בתפקיד.

המאירי

יישיבת המאירי

הרב היה עוזרו האישי של הרב מרדכי אליהו, והושפע ממנו רבות. בטור לכיפה, שנתיים אחרי פטירתו של הרב אליהו, כתב הרב זעפרני: "נתייתמנו, חסרונו היא אבדה קשה, מי ידריך אותנו בדרך ישרה ונכונה, כדי לדעת את הדרך אשר נלך בה ואת המעשה אשר נעשה. והחי ייתן אל לבו - תורתו של הרב, מעשיו ומידותיו נעשו קנין לציבור כולו, כל שעלינו לעשות הוא להמשיך בדרכיו, ללמוד ולהפנים ממידותיו ומעשיו הטובים".

הרב מרדכי אליהו זצ"ל

הרב מרדכי אליהו זצ"ל צילום: פלאש 90. יוסי זמיר

"הרב זכה ומעמיד דורות של תלמידים אוהבי ה' המאירים באור גדול את עולמנו, וכל זאת מכוח מאור פניו ונעימות חייו המיוחדים"

לאחר שפרש הרב מראשות המאירי, הרב אייל גריינר, ראש ישיבת ההסדר טפחות ומרבני איגוד ישיבות ההסדר בירך אותו: "מבקשים להכיר תודה בשם כלל עם ישראל לראש ישיבת המאירי הרב שמואל זעפרני על עשרות שנים של חינוך ומסירות נפש לאהבת תורה עם וארץ לתלמידיו ושומעי לקחו. הרב זכה ומעמיד דורות של תלמידים אוהבי ה' המאירים באור גדול את עולמנו, וכל זאת מכוח מאור פניו ונעימות חייו המיוחדים של הרב".