צפו ברב זעפרני על הרב אליהו זצ"ל בסרט תיעודי: "אף אחד לא יודע ממי הוא למד קבלה"

סדרת סרטים תיעודיים על רבנים שתעלה במוצ"ש בערוץ 20 תציג גילויים חדשים אודות חייהם האישיים של רבנים מובילים מעולם התורה וההלכה, בשילוב ראיונות בלעדיים עם מקורבים שיספרו ממקור ראשון על החיים לצד הרבנים וקטעי ארכיון נדירים אשר חלקם נחשפים לראשונה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/16 14:27 יז באלול התשעו

צפו ברב זעפרני על הרב אליהו זצ"ל בסרט תיעודי: "אף אחד לא יודע ממי הוא למד קבלה"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"הולכים לפני המחנה", סדרה תיעודית חדשה של הבמאי, יוסי אשדות, תעלה בערוץ 20 ותעסוק בסיפורם של גדולי הרבנים בעולם התורה וההלכה בת ימנו. הסדרה תשלב ראיונות בלעדיים עם בני משפחה, תלמידי הרבנים, עוזריהם, אנשי אקדמיה, סופרים, היסטוריונים מובילים ועוד, אשר יציגו פרטים חדשים על פעילותם הציבורית, הגלויה והנסתרת של הרבנים.

בכל פרק תתמקד הסדרה בחייו של רב פורץ דרך אחד, המהווה דמות מרכזית בציבוריות הדתית והלאומית. פרקי הסדרה יעסקו ברב עובדיה יוסף, הרב מרדכי אליהו, הרבי מלובביץ', רבי יוסף קארו והרב קוק, כל אחד בדרכו חולל מהפכה בעולמות של הלכה, ציונות ולאום.

[embed]

]

הרבנית צביה אליהו מספרת בפרק המתמקד בחייו של הרב מרדכי אליהו: "בלילות הוא לא ישן. שאלתי אותו למה כשאתה אמור לישון אתה לא ישן. הוא ענה לי 'לא חבל על כל רגע בחיים שהולך ולא חוזר?. והגית בו יומם ולילה. אני אף פעם לא ישן. שלוש וחצי שעות עד ארבע שעות אני נח, העיניים סגורות, נחות, ואני בודק את עצמי איך התפללתי היום וכל התפילות היו בכוונה מלאה מההתחלה ועד הסוף. כשבירכתי "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם שהכל נהיה בדברו" - התכוונתי. ברוך - מקור כל הברכות. אתה ה', אדון הכל, היה, הווה ויהיה, אלוקינו, תקיף, בעל היכולת, בעל הכוחות כולם, שהכל נהיה בדברו'. אתה יודע איזו קדושה?".

עוזרו וראש לשכתו הרב שמואל זעפרני התייחס לידיעותיו בקבלה: "אף אחד לא יודע ממי הרב אליהו למד קבלה ומתי למד קבלה. אף אחד לא יודע. עם אף אחד הוא לא דיבר על זה. בני ביתו לא ראו אותו מעולם פותח ספר בקבלה".

בנו, הרב שמואל אליהו סיפר: "למרות שכולם קראו לו "איש קבלה", הוא אף פעם לא היה מדבר על קבלה. רק בהלכה. שיעורים בהלכה, דרשות וכו'. אני פעם שאלתי אותו: "אבא, למה אתה לא לוקח אותם למקומות פנימיים?". הוא חייך, לא אמר לי כלום. כאילו יום יבוא".

יוצר הסדרה הוא הבמאי יוסי אשדות, אשר ביים עשרות סרטי תעודה, בהם "הריקוד האחרון" אשר ליווה את שלמה וסמסון וחברי להקת "הברירה הטבעית", "בליבן חומה" העוסק בסיפורן של אימהות אסירות בכלא נווה תרצה, "השליח" סיפורו של שגריר ישראל באירן בתקופת השאה הפרסי, "הכול אפשרי" העוסק בנערים החולמים לשחק בליגת כדור-סל מקצועית, "אתם, אני והמלחמה הבאה" על חייו המטלטלים של האלוף דורון רובין ועוד. את הסדרה ליווה אקדמית ד"ר צחי הרשקוביץ' מאוניברסיטת בר -אילן.