מיכאלי מסבירה למה נזכרה דווקא עכשיו לקדם תחבורה ציבורית בשבת

שרת התחבורה העלתה אתמול את האפשרות לקדם את הפעלתה של הרכבת הקלה בשבת, והיום היא מסבירה מדוע נזכרה בכך רק בזמן מערכת הבחירות: "בנט חסם זאת בווטו. אני בטוחה שלפיד יסיר את הווטו ויצטרף למהלך ההיסטורי הזה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/08/22 16:54 כח באב התשפב

מיכאלי מסבירה למה נזכרה דווקא עכשיו לקדם תחבורה ציבורית בשבת
השרה מיכאלי, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, הנחתה אתמול את יו"ר חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), עו"ד מיה ליקוורניק, לבצע ניתוח השלכות תפעוליות ותקציביות על מנת לאפשר את הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בשבתות באופן קבוע. היום (ה') התפנתה מיכאלי לעסוק בשאלה מדוע נזכרה בנושא, רק בתקופת מערכת הבחירות. 

"עם כניסתי למשרד, הנחתי להיערך להפעלת התחב"צ בשבת. לצערי, בנט חסם זאת בווטו. כעת יש חלון הזדמנויות"

"השאלה למה אני מקדמת את הפעלת הרכבת הקלה בשבת דווקא עכשיו היא במקומה ואשמח לענות עליה", כתבה השרה בחשבון הטוויטר שלה. "עם כניסתי למשרד, הנחתי את דרגי המקצוע להיערך להפעלת התחב"צ בשבת. לצערי, בנט חסם זאת בווטו. כעת יש חלון הזדמנויות. אני בטוחה שלפיד יסיר את הווטו ויצטרף למהלך ההיסטורי והכל כך צודק הזה", הסבירה.

"נזכרתי? עכשיו? אני שנים על גבי שנים נאבקת על תחבורה ציבורית בשבת. מהיום הראשון שלי במשרד אני עושה עבודה למען תחבורה ציבורית בשבת. היתה קואליציה שהיה נורא חשוב לשמור עליה אז עשינו עבודה ארוכת טווח להשיג הסכמות אבל עכשיו יש רגע היסטורי, יש רוב בממשלה ויש רוב עצום בעם שרוצה וצריך תחבורה ציבורית בשבת. ואני על זה".

אמיתי פורת, המועמד הסרוג של איילת שקד לכנסת, הגיע אתמול לראיון באולפן כיפה, וברך על הצעד של מיכאלי: "אנחנו צריכים להתמודד פחות בכפייה דתית בתחבורה ציבורית בשבת, לשמור על צביון של פרהסיה כמו באמנת גביזון מידן".