בחירות 2022

ראיון אמיתי פורת: מברך על ההחלטה של מיכאלי לקדם תחבורה ציבורית בשבת

אמיתי פורת, המועמד הסרוג של איילת שקד לכנסת, הגיע לראיון בחדשות כיפה ואמר על המפלגה של סמוטריץ' הוא אומר: "הסגנון שלהם, מרחיק חלק מהאנשים" | על הבחירות: "עוד לא ראיתי סקר שאנחנו עוברים בו את אחוז החסימה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/08/22 18:37 כז באב התשפב

אמיתי פורת: מברך על ההחלטה של מיכאלי לקדם תחבורה ציבורית בשבת
אמיתי פורת בראיון לחדשות כיפה, צילום: כיפה

בפתח הריאיון עם אמיתי פורת, מקום שלוש ברשימת הרוח הציונית לכנסת, שאלנו מה הוא חושב על הרשימה של הציונות הדתית, "יש אנשים ראויים וטובים, סופר הוא חבר אישי ושותף, יש הבדלים בין הרשימות, יש ציבור גדול שלא יוכל להתחבר לבשורה של הציונות הדתית, בטח שלא עם איתמר בן גביר. בנוסף, העניין של הסגנון שלהם, מרחיק חלק מהאנשים בציונות הדתית". 

הראיון המלא:

אתה שותף לתחושה שבנט ושקד קצת רימו את המצביעים?

"הפרת הבטחות זה דבר חמור, זאת מצווה הבאה בעבירה, זה דבר בעייתי אבל לפעמים הכרחי. יש מקום להביע צער והתנצלות על המעשה של הקמת הממשלה למרות שהבחירה הזאת הייתה הטובה ביותר, היה צריך לא לחזור לעוד סבב של מערכת בחירות". 

"עוד לא ראיתי סקר שאנחנו עוברים בו את אחוז החסימה"

אתם מתכוונים להביא לאיחוד של גנץ ונתניהו, למה צריך אתכם בממשלה כזאת?

"עם ישראל זה מה שהוא צריך, ומישהו במערכת הפוליטית צריך לומר זאת, אנחנו הגורם היחיד שמוכן להילחם על זה ואנחנו לא נשלים לממשלה צרה משמאל או מימין 61". 

מתי פעם אחרונה ראית סקר שאתם עוברים בו את אחוז החסימה?

"עוד לא ראיתי סקר שאנחנו עוברים בו את אחוז החסימה, אבל יש ציבור שצמא לבשורה שלנו ועשרים וחמישה אחוז עדיין לא החליט להצביע". 

מברך על תחבורה ציבורית בשבת

מיכאלי מודיעה שהיא תקדם תחבורה ציבורית בשבת במרכז, אתה מברך?

"אנחנו צריכים להתמודד פחות בכפייה דתית בתחבורה ציבורית בשבת, לשמור על צביון של פרהסיה כמו באמנת גביזון מידן". 

מברך על ההחלטה?

"כן". 

הבהרה : כוונתו של אמיתי פורת הייתה שצריך להגיע להסכמות רחבות על השבת במרחב בציבורי כמו שנעשה באמנת גביזון מידן. בכל מקרה ההודעה של מיכאלי היא ספין תקשורתי לצורכי בחירות. אמיתי פורת לא ידע כלל על הודעתה של מיכאלי.