נתיב חדש באיילון: רק לתחבורה ציבורית או שיתופית | כל הפרטים

הבשורה שחיכיתם לה: משרד התחבורה חנך את נתיב פלוס החדש באיילון בין צומת חולון למחלף השלום | "נתיב שהופך את נוסעות ונוסעי התחבורה הציבורית והשיתופית ל-VIP של משתמשות ומשתמשי הדרך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/22 16:34 כח באב התשפב

נתיב חדש באיילון: רק לתחבורה ציבורית או שיתופית | כל הפרטים
נתיב פלוס חדש באיילון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הפקקים בכבישי ישראל מוכרים לכל נהג, ונסיעה שאמורה לקחת מספר דקות בודדות יכולה להגיע לחצי שעה ואף יותר מכך. במשרד התחבורה עובדים על פתרונות בכדי להקל על הפקקים, ואחד מהם הוא נתיב פלוס: נתיב בו יכולים להשתמש רק הנוסעים בתחבורה ציבורית או שיתופית. במסגרת הפרויקט, נחנך היום (ה') נתיב פלוס חדש באיילון צפון, בין צומת חולון למחלף השלום.

4.5 קילומטרים של חיסכון

הנתיב החדש, יאפשר לכלי רכב בהם שלוש או שלושה נוסעים, כולל הנהג, ולנוסעים ולנוסעות בתחבורה הציבורית, לדלג על הפקקים ולקצר באופן משמעותי את זמני ההגעה לכיוון תל אביב-יפו. הנתיב החדש מתווסף לנתיבים הקיימים ומייצר העדפה רציפה לתחבורה ציבורית באחד הצירים העמוסים בארץ, ממבוא איילון ועד מחלף השלום.

מיכאלי לצד הנתיב החדש

מיכאלי לצד הנתיב החדש צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

המקטע החדש שאורכו 4.5 קילומטרים מתווסף למקטע הקיים, ובכך ישלים 15 קילומטרים רצופים של העדפה לתחבורה שיתופית, לקווי התחבורה הציבורית הבין עירונית לתל אביב, ולהיסעים החינמיים של חניון הנתיב המהיר בשפירים. כזכור, לפני כחודש נפתח נתיב תחבורה ציבורית באיילון דרום ממחלף השלום ועד מחלף וולפסון, שמתחבר לפיצול בין כביש 20 לכביש 1.

מה זה נתיב פלוס?

נתיב פלוס הוא נתיב רב תפוסה, שבו התנועה מותרת רק לתחבורה ציבורית (אוטובוסים ומוניות) ולרכב המסיע מעל למספר הנוסעות והנוסעים כפי שנקבע בתקנות: 2 או 3 נוסעות או נוסעים לפחות (כולל הנהג.ת). הנסיעה בנתיב פלוס החדש שייפתח, תהיה מותרת בין השעות 06:00 בבוקר ועד לשעה 22:00 לתחבורה ציבורית ולרכב המסיע מעל 3 נוסעות ונוסעים לפחות (כולל נהג.ת).

שרת התחבורה מיכאלי בירכה: "גאה לעמוד פה היום ובהקדמה של שנתיים לחנוך את הנתיב החדש שלנו באיילון צפון, הנתיב שהופך את נוסעות ונוסעי התחבורה הציבורית והשיתופית ל-VIP של משתמשות ומשתמשי הדרך. רק תחבורה ציבורית ושיתופית מתקדמת תביא להפחתת הרכבים בכבישים ולצמצום הפקקים. סעו ביחד, סעו בתחבורה הציבורית- ככה נגיע מהר יותר. נסיעה טובה".