הרב ברלנד מתכנן להגיע למערת המכפלה וביישוב היהודי ניסו למנוע את הגעתו

לקראת ראש חודש אלול מתכננים חסידיו של הרב ברלנד עצרת תפילה במערת המכפלה, וביישוב היהודי בחברון פנו לרשויות החוק וניסו למנוע את כניסתו למתחם | היישוב נענה בשלילה והעצרת תתקיים כמתוכנן

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 25/08/22 15:43 כח באב התשפב

הרב ברלנד מתכנן להגיע למערת המכפלה וביישוב היהודי ניסו למנוע את הגעתו
הרב ברלנד, צילום: David Cohen/Flash90

עם כניסתו של חודש אלול הערב יפתח חודש הרחמים והסליחות, וברחבי הארץ מתוכננות עצרות תפילה גדולות. הערב צפויה להתקיים "הילולת האבות" המסורתית במערת המכפלה, ולצידה צפויה להתקיים עצרת תפילה והתעוררות בהשתתפותו של הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת שובו בנים.

בדף הפייסבוק הרשמי של הרב ברלנד פורסמה מודעה על העצרת ונכתב: "תזכורת: הלילה ב-22:00 עצרת ענק במערת המכפלה בהשתתפות מורנו הרב ברלנד שליט"א", וכי ישנן הסעות מסובסדות מכל רחבי הארץ. כזכור, הרב ברלנד הוא מנהיג קהילת שובו בנים והוא הורשע בעבר בעבירות מעשים מגונים ותקיפה.

ברשת נפוצו ידיעות על כך שביישוב היהודי בחברון מברכים את הגעתו של ברלנד למערה, אך בשיחה עם "חדשות כיפה" מכחישים ביישוב היהודי את הטענות: "זה שקר, אין לנו קשר לנושא. זו השמצה. מערת המכפלה היא אתר ציבורי פתוח לכולם יומם ולילה. מגיעים עשרות אלפים כל שבוע. איננו יכולים למנוע מאיש להגיע".

מערת המכפלה

מערת המכפלה | צילום: אביעד כתפי

כמו כן, אומרים ביישוב כי פנו לרשויות החוק וניסו לברר האם ניתן למנוע בדרך חוקית את הגעתו למתחם אך סורבו. "היישוב פנה לגורמי החוק לברר אם אפשר למנוע זאת באופן חוקי ונענה שאין אפשרות. משכך איננו יכולים לנקוט עמדה וכל אחד יעצב את דעתו לפי מכלול הנתונים שנפרשו בפני הציבור", מסרו לכיפה.


(ברלנד מתעמת עם אחת מקורבנותיו)