צפו ברלנד אהב לחתן ולגרש זוגות בתוך שניות | הצצה

בתוכנית התחקירים של רשת 13 מובא סיפור הכת של מנהיג קהילת שובו בנים, אליעזר ברלנד. בסדרה מתראיינים לראשונה האנשים שהיו הכי קרובים לברלנד מראשית דרכו ומגלים את כל הסודות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 02/06/22 11:52 ג בסיון התשפב

ברלנד אהב לחתן ולגרש זוגות בתוך שניות | הצצה
אליעזר ברלנד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנהיג קהילת "שובו בנים", אליעזר ברלנד, שוחרר לפני מספר חודשים ממאסר בשחרור מנהלי, זאת לאחר שנכלא שוב כדי להשלים את תקופת מאסרו. ברלנד הורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה, עושק והלבנת הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. 

בשיא כוחו היה אליעזר ברלנד רוק סטאר, אחד מגדולי המחזירים מתשובה, בן בית אצל הרבנים הכי חשובים ופוליטיקאים, בעל אימפריה כלכלית שהחזיקה מיליוני שקלים, וראש כת של אלפי מאמינים שכמותה לא הייתה בישראל. אבל בשנים האחרונות הכל קרס. התברר שברלנד, "הצדיק" בפי חסידיו, הוא עבריין מין, גנב וחשוד במעשי רצח. 

סדרת תחקירי "המקור" של רשת 13 שערכו ישראל רוזנר, חיים ריבלין ואביגיל קוש מביאה למסך את המסמך המקיף ביותר שנעשה אי פעם על כת ברלנד: מעלייתה ועד נפילתה. בסדרה מתראיינים לראשונה האנשים שהיו הכי קרובים לברלנד מראשית דרכו: גיסו, היועץ הקרוב, חבר ההנהלה – אלה שהיו שם, ראו בו צדיק ומושיע, והתפכחו. לצד הראיונות ישודרו לראשונה חקירותיו של ברלנד בפרשת עבירות המין, כולל עימות מטלטל עם אחת מקורבנותיו בחדר החקירות, וקטעי ארכיון נדירים שלא שודרו לעולם.

"המקור" | 21:15 אחרי החדשות | רשת 13

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן