״התקוות של סמוטריץ מתפוררות״: עמית סגל מנתח את תוצאות הסקרים

הפרשן הפוליטי הסרוג מנתח את תוצאות הסקרים המראים את התרסקותו של סמוטריץ': "אין ולו סקר אחד בחודש האחרון שמעניק ביסוס מספרי לדרישה שלו לרוב מוחלט ברשימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/22 21:22 כז באב התשפב

״התקוות של סמוטריץ מתפוררות״: עמית סגל מנתח את תוצאות הסקרים
עמית סגל., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סקרי המנדטים החדשים לא מאירים לסמוטריץ'. סקר חדשות 12 קבע כי הציונות הדתית צוללת אל מתחת אחוז החסימה בעוד עוצמה יהודית זוכה ל-9 מנדטים. שאר הסקרים  הראו כי סמוטריץ' עובר את אחוז החסימה, אבל בן גביר עדיין זוכה ליותר מנדטים. הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, מסביר איך סמוטריץ' הגיע למצב הזה.

"קשה מאוד להסיק מסקנות על סמך 4 סקרים שבהם פערים אדירים כל כך: סמוטריץ בין 0-7 וכל מה שבאמצע, בן גביר בין 5-9. ההנחה הסבירה תהיה שסמוטריץ יעבור בקלות יחסית: ראשית, הוא עובר ב3 מ-4 הסקרים. ושנית, הוא ישריין את שיקלי ו/או סעדה ויבנה על פרישתה הסבירה של שקד".

סגל: המשימה של נתניהו כעת היא לרסן את התיאבון של בן גביר

"אז מה כן אפשר להסיק? שהתקוות של סמוטריץ׳ לעסקה לא שוויונית מתפוגגות. אין ולו סקר אחד בחודש האחרון שמעניק ביסוס מספרי לדרישה שלו לרוב מוחלט ברשימה. למעשה, המשימה של נתניהו כעת היא לרסן את התיאבון של בן גביר ולכנס אותו לעבר ההצעה של האחרון מאתמול, שהוא בוודאי כבר מתחרט עליה: ריץ רץ כשסמוטריץ ראשון". 

"ומעל הכל מרחפת השאלה: האם ריצה ביחד לא מגלחת חצי מנדט יקר מבלוק נתניהו שעשוי להפסיד עבורו את הבחירות? בכל הסקרים לא נראה שיש מצביעים כאלה, אבל אלו מספרים קטנים מכדי להסיק. בכל מקרה כשבימין מייחלים לאיחוד ובשמאל מתפללים לפילוג שם, כדאי להזכיר לכל הצדדים שכדאי להיזהר במה שאתה מאחל לעצמך כי הוא עלול להתגשם".