מחטף בחירות? מיכאלי מקדמת הפעלת תחבורה ציבורית בשבת

שרת התחבורה הנחתה את יו"ר נת"ע לבצע ניתוח השלכות תפעוליות ותקציביות כדי לאפשר את הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בשבת: "לאזרחיות ואזרחי ישראל מגיע שיסתיים המצור בסוף השבוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/22 16:14 כז באב התשפב

מחטף בחירות? מיכאלי מקדמת הפעלת תחבורה ציבורית בשבת
ח"כ מיכאלי, צילום: Miriam Alster/FLASH90

69 ימים לבחירות לכנסת ה-25, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, הנחתה היום (ד') את יו"ר חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), עו"ד מיה ליקוורניק לבצע ניתוח השלכות תפעוליות ותקציביות על מנת לאפשר את הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בשבתות באופן קבוע.  

כידוע, מאז כניסתה של מיכאלי לתפקידה, פעלה השרה כדי לאפשר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. עד לעת עתה האילוצים הקואליציוניים וההתחייבויות בין לפיד לבנט מנעו זאת. כעת הנחתה השרה את חברת נת"ע לבחון את האפשרויות ולהציג תכנית מסודרת שתאפשר את הפעלת הרכבת הקלה בשבת באופן מידי כבר עם הפעלת הקו בחודש נובמבר.  

מיכאלי: לא לבזבז את חלון ההזדמנויות ההיסטורי שנפתח לנו

"לאזרחיות ואזרחי ישראל מגיע שיסתיים המצור בסוף השבוע. תמיד האמנתי שאסור להגביל את חופש התנועה של אזרחיות ואזרחי ישראל, לא ביום, לא בשעה ולא בשום כלי תחבורה, רכב פרטי או אוטובוס ציבורי. כיום יותר ויותר מהציבור הישראלי זקוק לתחבורה הציבורית במהלך סוף השבוע, רוצה אותה וגם רבות ורבים מאלה שלא ישתמשו בה, תומכים בה."

שרת התחבורה הוסיפה ואמר ה כי "מחובתנו לגרום לזה לקרות. לצמצם את הפער בין אלו המחזיקים ברכב הפרטי לאלו שאינן.ם, לסייע בהורדת כלי רכב מהכביש ולעשות את השינוי שמדינת ישראל של שנת 2022 כל כך זקוקה לו. אני קוראת לראש הממשלה לא לבזבז את חלון ההזדמנויות ההיסטורי שנפתח לנו ולהצטרף אלי במהלך לשינוי פני התחבורה הציבורית בישראל".

שלמה קרעי: אין לגברת הזו שום מנדט ציבורי לרמוס את יסודות המדינה היהודית

בעקבות הצהרת שרת התחבורה מירב מיכאלי על הפעלת הרכבת הקלה בשבת, פנה חבר הכנסת, שלמה קרעי מהליכוד ליועצת המשפטית לממשלה, בדרישה לעצור כל בדיקה ופעולה כזו בתקופת בחירות ללא כל מנדט ציבורי.

צילום: ללא

"אני קורא לך לעצור לאלתר את הצעד הברוטאלי, הלא חוקי, המושחת והאנטי יהודי, של השרה מירב מיכאלי. אין לגברת הזו שום מנדט ציבורי לרמוס את יסודות המדינה היהודית ואת קדושת השבת. הגיע הזמן, שגבירתי, עם כל הכבוד, תתעורר מתרדמת "ממשלת החלומות", ותתפקד כמי שאמורה לשמור על טוהר הבחירות, על ההגינות ועל שלטון החוק במדינתו של העם היהודי", כתב קרעי.

בתגובה להצהרה של שרת התחבורה בדבר הפעלת הרכבת הקלה בשבת, נמסר מתנועת ש״ס כי
"שרת התחבורה הכושלת ביותר מאז הקמת המדינה מנסה לטשטש את הכישלון המחפיר של הקדנציה שלה בכל התחומים, באמצעות קמפיין בחירות ציני על חשבונה של השבת היקרה והצביון היהודי של המדינה. חרפה".