קוצר עונש המאסר של סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום

בית המשפט העליון החליט על קבלת הערעור של קירשנבאום וקיצר את עונשה ל-7 וחצי שנות מאסר, במקום 10 שנגזרו עליה | בנוסף: יופחת הקנס הכספי שהוטל עליה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/22 12:43 כז באב התשפב

קוצר עונש המאסר של סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום
פאינה קירשנבאום, צילום: Gili Yaari/FLASH90

בית המשפט העליון החליט היום (ד') על קיצור תקופת המאסר של סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום מישראל ביתנו בשנתיים וחצי. קירשנבאום ערערה על גזר הדין המקורי שגזר עליה עשר שנות מאסר. בנוסף לקיצור המאסר, הוחלט עוד על הפחתה בקנס שהוטל עליה, מתשע מאות אלף שקלים לחצי מיליון שקלים.

כזכור, סגנית השר לשעבר מטעם ישראל ביתנו, פאינה קירשנבאום, נכנסה לפני פחות משנה לבית הסוהר נווה תרצה לריצוי המאסר שנגזר עליה במסגרת אחת מפרשיות השחיתות המפורסמות ביותר של השנים האחרונות, זאת בגין עבירות של שוחד באופן שיטתי. בנוסף נגזר עליה קנס של 900 אלף שקלים וחילוט (החרמה) בשווי של מיליון שקלים.

"הנאשמים פעלו בדפוס פעולה מושחת"

"לאחר שמיעת ראיות התברר שהגברת פאינה קירשנבאום, לקחה שוחד באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם במשך כשש שנים, משמונה גורמים שאינם קשורים זה לזה", כתב בהכרעת הדין כתב השופט ירון לוי. "הנאשמים פעלו בדפוס פעולה מושחת. הנאשמת ניצלה את כוחה השלטוני כממונה על חלוקת הכספים הקואליציוניים של ישראל ביתנו. הנאשם ניצל את קשריו במפלגה ובמיוחד עם הנאשמת, כדי להשיג הון אישי".