"דפוס מושחת" 10 שנות מאסר ו-900 אלף ש"ח: התגובות להרשעת פאינה קירשנבאום

פרשת ישראל ביתנו מסתיימת היום עם פסק דין לסגנית השר לשעבר שהורשעה בלקיחת שוחד. בליכוד הצביעו על ליברמן כאשם בפרשה: "בתו של ליברמן קיבלה מיליוני דולרים בגיל 21 ואף אחד עדיין לא יודע על מה ולמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/21 12:28 ה באב התשפא

10 שנות מאסר ו-900 אלף ש"ח: התגובות להרשעת פאינה קירשנבאום
פאינה קרישנבאום. בדרך למאסר, צילום: Miriam Alster/Flash90

אחת מפרשיות השחיתות המפורסמות בשנים האחרונות מגיעה לסיומה עם העונש הכבד ביותר שהוטל על פוליטיקאי שהתעסק בשחיתות. פאינה קירשנבאום לשעבר סגנית שר מטעם ישראל ביתנו קיבלה היום 10 שנות מאסר על כך שבמשך שש שנים לקחה שוחד באופן שיטתי.

הנאשמים פעלו בדפוס פעולה מושחת. הנאשמת ניצלה את כוחה השלטוני כממונה על הכספים הקואליציוניים של ישראל ביתנו והנאשם את קשריו עם הנאשמת, כדי להשיג הון אישי. הפרשה מעלה ראיות להתנהגות מטרידה ולזילות בכספי ציבור. כך אמר השופט ירון לוי בהכרעתו.

כזכור, הפרשה הייתה לאחת מפרשות השחיתות הגדולות במערכת הפוליטית ובמהלכה הוגשו כתבי אישום נגד 19 נאשמים ו-17 מהם נמצאו אשמים. מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר לשעבר, רמי כהן, הורשע גם הוא בפרשה החמורה, וגזר הדין של השניים ייקבע בהמשך.

בליכוד מיהרו להגיב לפסק הדין החמור וכתבו כי: "פאינה קירשנבאום, יד ימינו של שר האוצר אביגדור ליברמן, נשלחה היום ל-10 שנות מאסר על שוחד בפרשת ״ישראל ביתנו״. כשבהקלטה בפרשה נשמעו שני חשודים משוחחים על העברה מפוקפקת של כספים ואומרים שזה ״לשביעות רצונו של הבוס״, נשאלה קירשנבאום בעדותה : ״מי הבוס?״. היא השיבה: ״כנראה ליברמן". 

בליכוד המשיכו לתקוף את ליברמן ואמרו כי: "באופן מדהים יו״ר המפלגה ליברמן אפילו לא זומן לחקירה בעקבות העדות בפרשה. האיש המושחת ביותר בתולדות הפוליטיקה הישראלית מאותרג לחלוטין וביתר שאת מאז שהחליט לעבור לשמאל. בתו של ליברמן קיבלה מיליוני דולרים בגיל 21 ואף אחד עדיין לא יודע על מה ולמה. זה האיש שבידו קופת המדינה - וכמובן התקשורת שותקת".

הח"כ הסורר מימינה, עמיחי שיקלי אמר על גזר הדין כי: "פרשת השחיתות מהחמורות בתולדות המדינה חתומה על שמה של מפלגת ישראל ביתנו שהמזכ״לית שלה פאינה קירשנבאום קיבלה הבוקר עשר שנות מאסר בפועל. איזו בושה".


להורדת הקובץ
תקציר גזר הדין.

בתנועה לאיכות השלטון בירכו על גזר הדין החמור בפרשת פאינה קירשנבאום ואמרו: "נבחרת ציבור שמשתמשת בכספי ציבור כבשלה - צריכה להיענש באופן החמור ביותר".


פאינה קירשנבאום מעידה.