החטוף שהוחזר לישראל הסתבך בחובות: "הוא זקוק לסיוע אותו לא קיבל מהמדינה"

הקצין במיל' אלחנן טננבוים, שפותה להשתתף בעסקת סמים ונחטף ללבנון בשנת 2000, הגיע לחובות של מאות אלפי שקלים. מטרתו: לקבל צו הפטר הפוטר אותו מחובותיו לאור גילו ומצבו | עורכת דינו: "מצבו הנפשי מתדרדר מיום ליום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/06/22 19:55 כג בסיון התשפב

החטוף שהוחזר לישראל הסתבך בחובות: "הוא זקוק לסיוע אותו לא קיבל מהמדינה"
צילום: shutterstock

אלחנן טננבוים, האזרח ישראלי שהיה קצין מילואים בחיל התותחנים בדרגת אלוף-משנה ופותה להשתתף בעסקת סמים ואף נחטף בשל כך ללבנון בשנת 2000, שקע בחובות של כ-220 אלף שקלים, כך פורסם הערב (ד') ב-ynet. על פי הדיווח לרשויות המס חייב טננבוים כ-170 אלף שקלים וחובו בגין תיקי הוצאה לפועל עומדים על כ-50 אלף שקלים נוספים.

לאחרונה טננבוים בן ה-74 הגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון בקשה להיכנס להליך חדלות פירעון ולפעול לשיקומו, במטרה לקבל בתוך כחצי שנה צו הפטר שיפטור אותו מחובותיו בשל גילו ומצבו הנפשי. הצו שהוצא עבורו הוביל לכך שלא ניתן יהיה לפתוח בהליכים משפטיים נגדו וההליכים הקיימים הוקפאו. בנוסף, לא ניתן לפתוח בהליכי גבייה של חובות של טננבוים מן העבר או להמשיך בהליכי גבייה שטרם הושלמו.

"מצבו הנפשי מתדרדר מיום ליום והוא זקוק לסיוע"

עו"ד סנדה מפירמת עורכי הדין LS המייצג את טננבוים מסר בתגובה ל-ynet: "בשנת 2000 עבר מרשי אירוע דרמטי ומטלטל אשר שינה את חייו לנצח וכלל את חטיפתו בידי החיזבאללה, החזקתו בשבי במשך 3.5 שנים ושחררו במסגרת עסקת שבויים. עם שחרורו, במקום לחזור לחיק משפחתו, הוא הועבר למתקן חקירות של השב"כ ועבר שם במשך חודשים חקירות קשות מאוד. מדינת ישראל סירבה להכיר בו כנפגע פעולות איבה ולסייע לו כספית עם קצבאות והוא ניסה בלית ברירה וחרף גילו המתקדם לעבוד כנהג מונית על מנת להתפרנס ולשרוד.

"מצבו הנפשי מתדרדר מיום ליום והוא זקוק לסיוע אותו הוא לא קיבל מהמדינה. בימים אלה פנה מרשי להליך של חדלות פירעון, שיקום והבראה כלכלית במטרה לקבל הפטר מחובותיו ולפתוח דף חדש בגיל 74. כולו תקווה כי המדינה שאליה עיקר חובותיו (רשויות המס) תכיר בו ותאפשר לו לחיות בכבוד את שארית חייו ללא עיקולים וללא הגבלות".

נזכיר כי טננבוים פותה להשתתף בעסקת סמים ונחטף ללבנון בשנת 2000 בידי קייס עובייד הישראלי וקאיד בירו הלבנוני, שם הועבר לידי ארגון הטרור חיזבאללה. טננבוים שימש כבן ערובה ושוחרר במסגרת עסקת שבויים שבה הוחזרו גופותיהם של שלושת חיילי צה"ל; בני אברהם, עדי אביטן ועומר סואעד - שנחטפו בהר דב. תמורת החזרתו והחזרת גופות החיילים, שחררה ישראל מאות אסירים ביטחוניים, רובם פלשתינים ולבנונים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן