ברקע המשא ומתן על הסכם הגרעין עם איראן: ארצות הברית תקפה בסוריה

האמריקנים מגיבים על ירי הרקטות נגד צבא ארצות הברית לפני כשבוע וחצי ותקפו מתקנים של ארגונים הקשורים למשמרות המהפכה באזור דיר א-זור שבסוריה: "איננו מעוניינים בעימות, אבל ננקוט בצעדים הנדרשים כדי להגן על אנשינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/22 09:01 כז באב התשפב

ברקע המשא ומתן על הסכם הגרעין עם איראן: ארצות הברית תקפה בסוריה
תקיפה נוספת בסוריה. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

צבא ארצות הברית מודיע הבוקר (ד') כי תקף בסוריה מתקנים הקשורים לאיראן, בצל שיחות הגרעין והסכם הגרעין המתגבש. על פי ההודעה, הותקפו מתקנים של ארגונים הקשורים למשמרות המהפכה באזור דיר א-זור שבסוריה.

ארצות הברית: "איננו מעוניינים בעימות"

התקיפה מגיעה בתגובה לירי רקטות נגד כוחות אמריקניים על ידי מיליציות איראניות לפני כשבוע וחצי, ודובר פיקוד המרכז האמריקני אמר כי המהלך היה הכרחי כדי לשמור על שלום הכוחות. עוד נמסר מהצבא האמריקני, כי "ארצות הברית פעלה באופן מחושב כדי להקטין את הסיכוי להסלמה ולפגיעה באזרחים. איננו מעוניינים בעימות, אבל ננקוט בצעדים הנדרשים כדי להגן על אנשינו".

במקביל לשיחות הגרעין, שר הביטחון גנץ צפוי להמריא הלילה לארצות הברית ולהיפגש עם המזכיר לביטחון לאומי.

בנט: "גם בפעמים שהדבר נראה קרוב, הצלחנו לשכנע"

כזכור, ראש הממשלה החליפי בנט פרסם אתמול (ג') הודעה חריגה בנושא הגרעין האיראני וכתב לביידן והממשל האמריקני: "גם ברגע זה, בדקה ה-90, אני קורא להימנע מחתימה על ההסכם עם איראן. הסכם זה יזרים כרבע טריליון דולר לקופת משטר הטרור האיראני ולזרועותיו האזוריות, ויאפשר לאיראן לפתח, להתקין ולהפעיל צנטריפוגות כמעט ללא מגבלה, בעוד כשנתיים בלבד".

הוא הוסיף: "משך שנה, גם בפעמים שהדבר נראה קרוב, הצלחנו לשכנע את ידידינו בבית הלבן להימנע מכניעה לדרישות האיראניות, ואני מקווה שכך יהיה גם כעת. כך או אחרת, מדינת ישראל אינה צד להסכם, אינה מחויבת לשום מגבלה מכוח ההסכם הנרקם, ותפעל בכל הכלים למנוע התקדמות בתכנית הגרעין האיראנית".