כוכבי על האיום האיראני: "ההיסטוריה הוכיחה שדיפלומטיה יכולה להיכשל, צה"ל מתכונן"

בטקס חילופי אלוף פיקוד העורף, התייחס הרמטכ"ל כוכבי לאיום האיראני ואמר: "הכנת אופציה צבאית כנגד תכנית הגרעין האיראנית היא חובה מוסרית וצו הביטחון הלאומי, ההיערכות נמצאת במוקד ההכנות בצה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/22 21:24 יח בתמוז התשפב

כוכבי על האיום האיראני: "ההיסטוריה הוכיחה שדיפלומטיה יכולה להיכשל, צה"ל מתכונן"
כוכבי , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כוכבי מדבר על האיום האיראני. הערב (א') נערך טקס חילופי מפקד פיקוד העורף במהלכו נכנס לתפקידו האלוף רפי מילוא שיחליף בתפקידו את האלוף אורי גורדין. במהלך הטקס נשא הרמטכ"ל אביב כוכבי נאום ובו התייחס לאיום האיראני: "הכנת העורף למלחמה היה נושא חשוב מיום הקמת המדינה, אבל הוא הפך לדרישה שהולכת ומתגברת עם השנים".

הפרה או בגידה

כוכבי הוסיף: "זו משימה שחייבת להיות מואצת בשנים הקרובות, במיוחד לנוכח האפשרות שנדרש לפעול כנגד איום הגרעין, והיא צריכה להיות חלק מההכנות האינטנסיביות שאנו מקדמים ליום פקודה. חסימת איראן מפני התגרענות באמצעות דיפלומטיה היא הדרך המועדפת, אבל ההיסטוריה הוכיחה פעמים רבות, שדיפלומטיה יכולה להיכשל או להצליח לפרק זמן קצר בלבד, ואז לחוות הפרה או בגידה", הוסיף כוכבי.

"צה״ל ממשיך להתכונן לתקיפה באיראן באופן נמרץ ומשתי סיבות: הראשונה, אם לא יהיה הסכם ותוכנית הגרעין האיראנית תמשיך להתרחב. והשנייה, למקרה שיהיה הסכם זהה או דומה להסכם הקודם, שמשמעותו הסכם רע, היוצר לאיראן תנאים להפוך למדינה גרעינית זמן קצר לאחר מועד סיומו".

"חובה מוסרית"

בנוסף אמר כוכבי כי צה"ל חייב להיערך לכל התפתחות ולכל תרחיש: "הכנת אופציה צבאית כנגד תוכנית הגרעין האיראנית היא חובה מוסרית וצו הביטחון הלאומי. היערכות לפעולה צבאית כנגד תוכנית הגרעין נמצאת במוקד ההכנות בצה״ל, והיא כוללת מגוון תוכניות מבצעיות, הקצאת משאבים רבים, הצטיידות באמל״ח מתאים, מודיעין ואימונים. צה״ל מעמיד יכולת צבאית ליום שבו הדרג המדיני יבקש להחליט".

מפקד פיקוד העורף היוצא, אלוף גורדין, צפוי להתמנות למפקד פיקוד הצפון. את גורדין מחליף הערב (א') אלוף רפי מילוא, שנחשב לאחד הקצינים המוערכים בצה"ל.