על רקע הפריימריז בציונות הדתית: סמוטריץ' מתכנן בלוק טכני עם שיקלי

הפריימריז בציונות הדתית נפתחו הבוקר ובמסגרת ם יצאו להצביע 25,000 מתפקדי המפלגה | בתוך כך מתנהלים מגעים בין סמוטריץ' לעמיחי שיקלי על יצירת בלוק טכני בו יקבל שקלי 3 מקומות בעשיריה הראשונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/22 11:06 כו באב התשפב

על רקע הפריימריז בציונות הדתית: סמוטריץ' מתכנן בלוק טכני עם שיקלי
סמוטריץ' ושיקלי, צילום: Flash90

בלוק טכני של סמוטריץ' ושיקלי: הפריימריז בציונות הדתית יצאו לדרך ועיקר מרצו של יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' מוקדש כעת לעיסוק בתפעול תקין ורציף של מערכת הבחירות המפלגתית. בתוך כך חבר הכנסת סמוטריץ' כבר פועל מאחורי הקלעים ליצירת בלוק טכני עם חבר הכנסת הפורש עמיחי שיקלי, לשעבר ממפלגת ימינה.

הציונות הדתית

הציונות הדתית צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

שיקלי יקבל 3 מקומות בעשיריה ומפלגת נועם תידחק החוצה

על פי המתווה אותו חשפו ב"כאן רשת ב'" שיקלי, שעדיין לא הכריז תחת איזו מסגרת יתמודד בבחירות הקרובות, יקים מפלגה עצמאית ויתחבר עם מפלגת "הציונות הדתית" של סמוטריץ'. במידה והמגעים בין השניים ישאו פרי צפוי שיקלי לקבל שלושה מקומות בעשיריה הראשונה ומפלגת נועם תישאר בחוץ.

רמזים להשתלבות עתידית של שיקלי ברשימת הציונות הדתית ניתן למצוא גם במפגש שקיים אמש עם חבר מועצת העיר ירושלים לשעבר ומתמודד הפריימריז בציונות הדתית יוסף שפייזר. שניהם אגב, פורשי מפלגת "ימינה". במהלך המפגש בין השניים הביע שקלי את דעתו לגבי החשיבות בגיוון הרשימה ופתיחת השורות בציונות הדתית והוסיף: "אני חושב שיוסף הוא כח חשוב שמגוון את הרשימה, שמחזק את הרשימה. שליח ציבור נאמן כבר שנים ארוכות. ואני מאוד ממליץ לחזק ולהצביע יוסף שפייזר לציונות הדתית".

איתמר בן גביר

איתמר בן גביר צילום: Sraya Diamant/Flash90

סמוטריץ': עובד כדי לחזק את האלקטורט, אפשר ללכת גם עם בן גביר

בראיון לגלי צה"ל בנוגע למגעים עם שיקלי אמר סמוטריץ': "אני עובד קשה כדי למקסם את האלקטורט של המחנה הלאומי, על מנת שנוכל לפרוץ את מחסום ה-61. שיקלי אדם ראוי ועמד באתגרים של השנה האחרונה, ואפשר ללכת גם עם בן גביר. נוכל לייצר כוח גדול ולהיות המפלגה ה-3 בגודלה".

בתוך כך, 24,113 מתפקדי מפלגת הציונות הדתית יצאו היום להצביע בבחירות המקדימות של המפלגה כשלראשונה הן ייערכו באופן דיגיטלי. ההצבעה החלה בשעה 10:00 ותסתיים בשעה 20:00.
רבים ממתפקדי המפלגה הצטרפו אליה לאחרונה במפקד שפתח מחדש את השורות והוגדר כמוצלח.

הצבעה דיגיטלית דרך הסמארטפון מכל מקום

כאמור, הפריימריז במפלגה יתבצעו לראשונה באופן דיגיטלי כאשר כל מתפקד יוכל להצביע במחשב הביתי או מהטלפון הנייד, מכל מקום, דרך לינק מיוחד אותו יקבל במסרון ובמייל. כל בעל זכות בחירה יוכל לסמן עד 8 מועמדים מתוך 16 האפשריים. בנוסף לכך יוצבו קלפיות פיזיות בערים: ירושלים, חיפה, פתח תקווה ובאר שבע.

שישה עשר אנשים ונשים הגישו את מועמדותם לרשימה: חברי הכנסת מיכל וולדיגר, אורית סטרוק, שמחה רוטמן ואופיר סופר. אליהם מצטרפים המתמודדים הנוספים: משה בהטה, הרב יצחק זאגא, נעמה זרביב, אלירן יעש, ארנון סגל, צבי סוכות, מה סלומון, מאיר סיידלר, הרב דוד פיין, רחלי צינקין, משה רוט ויוסף שפייזר.

סמוטריץ': הרגע הדמוקרטי שלנו מגיע לשיאו המתפקדים יבחרו נבחרת מנצחת

יו"ר המפלגה, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר כי: "הרגע הדמוקרטי שלנו מגיע לשיאו. עשרות אלפי המתפקדים שלנו יבחרו נבחרת מנצחת. אנו שואפים לייצג את הציבור הדתי על כל גווניו ובע"ה נוביל נבחרת מנצחת שתשפיע לטובה על עתיד המדינה בממשלה הציונית הבאה שתקום".

יהודה ולד, מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית מסר: "מחר יוצא לדרך הליך דמוקרטי עליו עבדנו ועמלנו במשך תקופה ארוכה. הבחירות המקדימות הן לא דבר קל והדרך הארוכה מגיעה היום לסיומה בצורה הטובה ביותר, באווירה חיובית. יש מתמודדים מעולים ואין לי ספק שתיבחר רשימה מצוינת, ומיד לאחר מכן נתרכז במטרה המשותפת לכולנו- ניצחון המחנה הלאומי בבחירות הקרובות".