פריימריז בציונות הדתית: כמה הצביעו עד עכשיו?

הבחירות לרשימת הציונות הדתית לקראת סיום: כ-25,000 מתפקדי המפלגה בוחרים את נציגי הרשימה לכנסת בהצבעה דיגיטלית ועד כה נרשמים אחוזי הצבעה גבוהים | סקר כיפה: מי ינצח בפריימריז?

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/22 13:26 כו באב התשפב

פריימריז בציונות הדתית: כמה הצביעו עד עכשיו?
הציונות הדתית ביום הבחירות בשנה שעברה, צילום: Sraya Diamant/Flash90

24,113 מתפקדי מפלגת הציונות הדתית יוכלו להצביע היום (ג') בבחירות המקדימות של המפלגה כשלראשונה הן ייערכו באופן דיגיטלי. ההצבעה החלה בשעה 10:00 ותסתיים בשעה 20:00. רבים ממתפקדי המפלגה הצטרפו אליה לאחרונה.

אחוז ההצבעה בפריימריז לציונות הדתית עומד נכון לשעה 18:00 על 70 אחוזים. מספר המצביעים בפועל עד כה עומד על 16,845 איש. כאמור, הקלפיות ייסגרו בשעה 20:00, התוצאות יפורסמו מיד לאחר מכן באירוע הכרזה רשמי בכפר המכביה.

הצבעה דיגיטלית דרך הסמארטפון מכל מקום

כאמור, הפריימריז במפלגה יתבצעו לראשונה באופן דיגיטלי כאשר כל מתפקד יוכל להצביע במחשב הביתי או מהטלפון הנייד, מכל מקום, דרך לינק מיוחד אותו יקבל במסרון ובמייל. כל בעל זכות בחירה יוכל לסמן עד 8 מועמדים מתוך 16 האפשריים. בנוסף לכך יוצבו קלפיות פיזיות בערים: ירושלים, חיפה, פתח תקווה ובאר שבע.

צילום: הציונות הדתית

שישה עשר אנשים ונשים הגישו את מועמדותם לרשימה: חברי הכנסת מיכל וולדיגר, אורית סטרוק, שמחה רוטמן ואופיר סופר. אליהם מצטרפים המתמודדים הנוספים: משה בהטה, הרב יצחק זאגא, נעמה זרביב, אלירן יעש, ארנון סגל, צבי סוכות, מה סלומון, מאיר סיידלר, הרב דוד פיין, רחלי צינקין, משה רוט ויוסף שפייזר.

סמוטריץ': הרגע הדמוקרטי שלנו מגיע לשיאו המתפקדים יבחרו נבחרת מנצחת

יו"ר המפלגה, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר כי: "הרגע הדמוקרטי שלנו מגיע לשיאו. עשרות אלפי המתפקדים שלנו יבחרו נבחרת מנצחת. אנו שואפים לייצג את הציבור הדתי על כל גווניו ובע"ה נוביל נבחרת מנצחת שתשפיע לטובה על עתיד המדינה בממשלה הציונית הבאה שתקום".

יהודה ולד, מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית מסר: "מחר יוצא לדרך הליך דמוקרטי עליו עבדנו ועמלנו במשך תקופה ארוכה. הבחירות המקדימות הן לא דבר קל והדרך הארוכה מגיעה היום לסיומה בצורה הטובה ביותר, באווירה חיובית. יש מתמודדים מעולים ואין לי ספק שתיבחר רשימה מצוינת, ומיד לאחר מכן נתרכז במטרה המשותפת לכולנו- ניצחון המחנה הלאומי בבחירות הקרובות".

בצלאל סמוטריץ

בצלאל סמוטריץ' צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סקר גולשי כיפה: מי ינצח בפריימריז הציונות הדתית

בתוך כך, אמש פרסמנו באתר 'כיפה' את תוצאות הסקר שבחן מי מבין 16 המועמדים לרשימת הציונות הדתית הוא המועדף על גולשי האתר. והתוצאות להלן: 

  1. אורית סטרוק

  2. שמחה רוטמן

  3. אופיר סופר

  4. מיכל וולדיגר

  5. צבי סוכות

  6. ארנון סגל

  7. יצחק חי זאגא

  8. יוסף שפייזר

  9. נעמה זרביב

  10. רחלי צינקין

 ההצעה של המתמודד למתפקדים

מכיוון שאלו פריימריז ראשונים במפלגה, חוסר הוודאות גדול, כאשר גם חברי הכנסת שפקדו מאות אנשים למפקד, אינם בטוחים כי המתפקדים אכן יצביעו להם. בנוסף, השיטה שבה יצביעו המתפקדים עלולה לשבש את בסיס המתפקדים כאשר כל מצביע יכול לבחור עד 8 נציגים, מה שיכול לתת סיכוי גם למתחרים. אחד המתמודדים סיפר לכיפה שעל מנת לזכות במספר גבוה יותר של קולות, הוא העביר מסר למתפקדים שלו שלא להצביע לשמונה מועמדים. 

כל המתמודדים מחפשים כעת תמיכה ועולים לרגל אל רבני המגזר, החל מזקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, דרך הרב יהשע שפירא שנתן את תמיכתו רק לחברת הכנסת אורית סטרוק ועד לרבני ישיבות תיכוניות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן