אחרי הריקול בסנפרוסט: אלו המלצות הכשרות לצריכת ירקות קפואים

לאחר שהצטברו עדויות על הימצאות של אברי חיות במוצרי ירקות קפואים ולאחר שחברת סנפרוט הודיעה על 'ריקול' למוצריה מפרסם היום ארגון 'כושרות' את המלצותיו לצריכה כשרה של ירקות קפואים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/22 17:54 כה באב התשפב

אחרי הריקול בסנפרוסט: אלו המלצות הכשרות לצריכת ירקות קפואים
צילום: shutterstock

חברת סנפרוסט עדכנה אמש (א') את ציבור הצרכנים כי עקב הימצאות חתיכת נחש שהתגלתה בשקית של שעועית ירוקה יתבצע 'ריקול' - איסוף יזום של המוצרים המפורטים. לאחר מכן פורסמו עדויות נוספות על מוצרי ירקות קפואים נוספים בהם נתגלו ממצאים בעיתיים, ביניהם של חברת טלפרוסט. בתגובה לתקלות במוצרי הירקות הקפואים מפרסם היום ארגון "כושרות" את המלצותיו כיצד לנהוג במוצרים מבחינת דני הכשרות.

כושרות נגד כהנא

 צילום: Hadas Parush/Flash90

ארגון כושרות: להקפיד על כשרויות טובות ולבחון את תוכן השקית לאחר הפתיחה

בארגון ממליצים לרכוש מוצרים המחזיקים בחותמות כשרות מוכרות וידועות ואומרים כי: "בחברות המושגחות על ידי כשרויות ברמה טובה, השעועית הירוקה עוברת בדיקות טיב מתקדמות והיא מוחזקת כנקייה מחרקים".

למרות זאת מוסיפים בארגון כי "תקלות יכולות להתרחש תמיד" ומקרים כמו המקרים שנחשפו בימים האחרונים עלולים להתרחש גם לאחר בקרת איכות קפדנית וגם במוצרים הנהנים מחותמות כשרות מוכרות וטובות ועל כן ממליצים "להסתכל קלות במוצרים לאחר פתיחת השקית". מבחינה הלכתית מוסרים בארגון כי "אין מניעה הלכתית או כשרותית לצרוך את הירקות הקפואים הנמצאים תחת השגחה".