"הוביל בענווה ובצניעות ציבור גדול וחשוב בישראל": המערכת הפוליטית סופדת לחכם שלום כהן

נשיא מועצת חכמי התורה, מנהיגה הרוחני של ש"ס וראש ישיבת פורת יוסף, חכם שלום כהן הלך לעולמו | הרצוג: "נפגשנו פעמים רבות, צר לי שהשנה לא אזכה לקיים המסורת ולבקר אותו בסוכתו" | לפיד: "כוחנו באחדות עם ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/22 07:44 כה באב התשפב

"הוביל בענווה ובצניעות ציבור גדול וחשוב בישראל": המערכת הפוליטית סופדת לחכם שלום כהן
צילום: שלומי כהן

הלילה חלה הידרדרות חמורה במצבו של חכם שלום כהן והוא נכנס למצב קריטי. לפנות בוקר (ב'), בגיל 91, הלך לעולמו נשיא מועצת חכמי התורה, מנהיגה הרוחני של ש"ס וראש ישיבת פורת יוסף, חכם שלום כהן. הרב כהן זצ"ל אושפז ביום חמישי האחרון בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים לאחר שהתגלה זיהום ברגלו, ובבדיקות נמצאו מספר בעיות בריאותיות נוספות בגופו. הלווייתו תצא מישיבת פורת יוסף בירושלים בשעה 14:00.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ספד לחכם שלום כהן ותיאר את פגישותיו עם הרב. "‏אני אבל על לכתו מעימנו של ראש הישיבה הדגול חכם שלום כהן זצ"ל. לצד גדלותו בתורה, הוא היה מנהיג רוחני שהוביל בענווה ובצניעות ציבור גדול וחשוב בישראל ובעולם היהודי. נפגשנו פעמים רבות, וצר לי שהשנה לא אזכה לקיים המסורת ולבקר אותו בסוכתו". 

‏עוד הוסיף ואמר כי "בכל מפגש עימו ראיתי את האהבה והקשר העמוק שלו לירושלים, וכיצד הוא מקפיד להציב לנגד עיניו כל העת את העם והאדם. תנחומי לבני משפחתו, למפלגת ש״ס, לאוהביו ותלמידיו. יהי זכרו ברוך".

הרב שלום כהן עם דרעי. ארכיון

הרב שלום כהן עם דרעי. ארכיון צילום: פלאש 90. יעקב כהן

ראש הממשלה, יאיר לפיד ספד ואמר כי "המנהיג הרוחני חכם שלום כהן הלך הלילה לעולמו. בשם ממשלת ישראל ועם ישראל כולו, אני שולח תנחומים למשפחתו, לתלמידיו ולכל מוקרי זכרו. כוחנו באחדות עם ישראל. ״בַּעַל הָרַחֲמִים יַסְתִּירֵהוּ בְּסֵתֶר כְּנָפָיו לְעוֹלָמִים, וְיִצְרֹר בִּצְרוֹר הַחַיִּים אֶת נִשְׁמָתוֹ״ יהי זכרו ברוך".

נתניהו: עם ישראל איבד פוסק הלכה ומורה דרך לרבים

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו כתב: "אני דואב עמוקות עם המוני בית ישראל על פטירתו של נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון חכם שלום כהן זכר צדיק לברכה. הרב כהן היה מענקי התורה של דורנו. הייתה בו בקיאות אדירה בעולם התורה, לצד מנהיגות תורנית וחברתית שהשפיעה על המוני יהודים וישראלים. לאחר פטירתו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ״ל המשיך הרב כהן את דרכו כנשיא מועצת חכמי התורה וכמגדלור הלכתי אליו הכל נשאו את עיניהם". 

"הרב כהן היה תלמיד חכם עצום שלא הפסיק ללמוד וללמד, לשמור ולעשות. אהבת התורה פיעמה בו יחד עם אהבת העם. עם ישראל איבד פוסק הלכה, מורה דרך לרבים ושליח ציבור מן המעלה הראשונה.  שר וגדול הסתלק מאיתנו. אני מוסר את תנחומיי הכנים למשפחתו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר ש"ס אריה דרעי, ספד הבוקר: "נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים. בלב מוכה הלם ויגון נסתלק מאיתנו בסערה השמימה, אבינו מורנו ומנהיגנו נשיא מועצת חכמי התורה, גדול הדור מרן חכם שלום כהן בן תופחא מלכה זצוק״ל. ‏אוי לו לעולם שאבד מנהיגו ואוי לה לספינה שאבד קברניטה. ברוך דיין האמת". 

סמוטריץ': לא זכיתי להכיר את הרב באופן אישי, אבל שמעתי לא מעט על גדלותו בתורה

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' ספד לחכם שלום כהן: "מצטער לפתוח את הבוקר עם הידיעה על הסתלקותו של ראש הישיבה חכם חיים שלום כהן זצוק"ל. לא זכיתי להכיר את הרב באופן אישי, אבל בשנים האחרונות שמעתי לא מעט מאריה דרעי על גדלותו בתורה, הרבצת התורה, הקפדתו על קלה כחמורה ומידותיו המיוחדות. משתתף בצערם של אלפי תלמידיו ושל חבריי בתנועת ש"ס".

שר הביטחון , בני גנץ כתב: ״נִצְּחוּ אֶרְאֶלִּים אֶת הַמְּצוּקִים. צער עמוק על מותו של חכם שלום כהן זצוק״ל, נשיא מועצת חכמי התורה. משתתף יחד עם כל אזרחי ישראל בצער משפחתו, אוהביו ומאמיניו. כל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.״