הרוח הציונית מציגה: אמיתי פורת יהיה הנציג הסרוג ברשימה

אמיתי פורת יוצב במקום השלישי ברשימת הרוח הציונית לכנסת | שקד: יש כאלה שמסתכלים על הגודל שלנו בסקרים אבל מעט מן האור דוחה הרבה מהחושך | פורת: בוחרים אחדות כאידאל לאומי אבל גם כפרקטיקה פוליטית

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/22 17:58 כד באב התשפב

הרוח הציונית מציגה: אמיתי פורת יהיה הנציג הסרוג ברשימה
צילום: ברני ארדוב - בנוביץ תקשורת

מפלגת הרוח הציונית בראשות שרת הפנים איילת שקד ממשיכה להיערך לבחירות 2022: לצד כנסים ועבודה של פעילים, במפלגה עושים היום צעד משמעותי לכיוונו של הציבור הדתי לאומי ובשעה זו מציגה שקד את אמיתי פורת, מזכ"ל הקיבוץ הדתי לשעבר ובנו של חנן פורת ז"ל, שישוריין ברשימה במקום השלישי.

צפו בשידור החי:

שקד: אם יש תמונה שמגדירה את רוח הציונות הדתית זו תמונה של חנן פורת בשחור לבן

שקד הציגה את אמיתי פורת ופתחה בדברים על אביו חנן ז"ל: "אם יש תמונה שמגדירה את הרוח הציונית של הימין ושל הציונות דתית זו תמונה בשחור לבן, שיש בה הרבה. זו התמונה של הרב חנן פורת זכרו לברכה, פניו מוארות ואומרות שירה בפאתי שכם. חנן פורת - מול הרב לוינגר ז״ל נישא מעל כתפיהם של עשרות אנשים שבחרו לעמוד ולפעול ולהוציא לפועל חזון של יישוב הארץ, חזון של אהבת הארץ - אבל במעשה".
 
"לקחו רעיון של דורות - והגשימו אותו. לא חיכו לאחרים, לא סיפרו סיפורים ולא תירוצים. אני יודעת שחלק ניכר מהרוח הזו מגיעה עם אמיתי פורת - לרוח הציונית. דור שלישי לחלוצי גוש עציון. מהקיבוץ הדתי - התכליתי והמעשי. מהחקלאות ואהבת הארץ. אמיתי מביא לרוח הציונית את אותה מעשיות. הוא לא מהמדברים- הוא מהעושים. אני מברכת אותו על ההחלטה לקפוץ למים הסוערים של הפוליטיקה".
 
"יש כאלה שמסתכלים על הגודל שלנו בסקר כזה או אחר. אם יש משפט אחד שמגדיר אתה כוח שלנו, זה המשפט שהפך לכותרת עלון השבת שהוציא לאור הרב חנן פרות ז״ל: מעט מן האור- דוחה הרבה מהחושך. תודה אמיתי ולכל חבריך וחברותיך שבאו ועוד יבואו בעקבותיך לרוח הציונית".

צילום: ברני ארדוב - בנוביץ תקשורת

יועז הנדל: "ציונות דתית תפקידה לבנות גשרים ולא לשרוף אותם"

שר התקשורת יועז הנדל הוסיף ואמר: "אני רוצה לדבר על רעיון. לא על ביבי ולא על הרכב הממשלה הבאה. רעיון של שלמות העם והארץ. רעיון שציונות דתית תפקידה לבנות גשרים ולא לשרוף אותם.
רעיון של ימין אידאולוגי, ממלכתי, נחוש שרואה בשמאל את אחיו ולא את אויביו ומצד שני לא מוותר על הוויכוח, לא מוותר על אדמה וביטחון. רעיון של ציונות, רוח ציונית שמחוברת לעבודת אדמה, והתיישבות, קליטת עלייה והגנה על המולדת".

"אמיתי פורת הוא כזה- לוחם, חקלאי ומנהיג ציוני. הקיבוץ הדתי הוא סמל לכך ואמיתי שעמד בראשו כמזכ״ל. השורשים נטועים בבית אבא חנן פורת ז״ל אבל התוצאות הן מכוחו שלו. הוא מצטרף לרוח הציונית לא בגלל תפקיד או הבטחה מסוימת, אלא כי מגיע לציבור הזה פה, ייצוג ומקום במרחב הפוליטי שלנו".

אמיתי פורת

אמיתי פורת צילום: פלאש 90

פורת: "אחדות כאידאל לאומי אבל גם כפרקטיקה פוליטית"

אמיתי פורת, 50, נולד, גדל וחי עד היום בכפר עציון. נשוי למיקי (מיכל) ואב לארבעה ילדים. אביו הוא הרב חנן פורת ז"ל, חבר כנסת, ממחדשי ההתיישבות בגוש עציון וממקימי גוש אמונים. אמיתי כיהן כמזכ״ל הקיבוץ הדתי בחמש השנים האחרונות ומכהן כיום כיו״ר עמותת אלומה המלווה צעירים מכל גווני החברה הישראלית להכנה לשירות צבאי (בנות דתיות), הכנה וקבלה לעולם ההשכלה הגבוהה ולאחר מכן להשתלבות בתעסוקה. 

פורת אמר בטקס ההכרזה על הצטרפותו: "הציונות הדתית, היא תפיסת עולם שבמרכזה ערכים – עם ישראל, ארץ ישראל, תורת ישראל ובלשונו של הרב קוק- הקודש, האומה והאדם. עם ישראל, במרכז של המשולש הזה, בעם הזה יש אנשי ימין ושמאל, אחים לנשק ולברית משותפת של מעשה ובניין, לברית של החיים".

"אחרי סחרור של 4 מערכות בחירות, לקראת סיבוב 5, אני חי בתחושה שהחוסן הלאומי שלנו נפגע. שלנו- זה אנשים מכל הזרמים ומכל חלקי העם. כל אלה שהמדינה חשובה להם. ולכן הפתרון של המשבר הוא חזרה לברית הבסיסית ביננו. אחדות כאידאל לאומי אבל גם כפרקטיקה פוליטית. זו משימה של העם ושל הציונות הדתית שמבקשת להיות גשר בין חלקי העם".

"הרוח הציונית היא המפלגה היחידה בכל המרחב הישראלי שאומרת את הדבר הזה בצורה הברורה ביותר- חייבת לקום כאן ממשלת אחדות ציונית. לציבור ציוני דתי גדול, ולכל עם ישראל אנחנו אומרים את הדבר הבא – אם אתם מאמינים בכיוון הזה וברוח הזו- יש לכם בית וייצוג ברוח הציונית אנחנו נהיה לכם לפה ולידיים להביא את היציבות לעם ישראל, ולחדש את הברית שמכוחה אנחנו משרתים יחד בצה"ל ובונים את הכלכלה והביטחון של עם ישראל".

תמך בעבר בימינה

במרץ 2020 פרסמנו בכיפה כי פורת, מזכ"ל הקיבוץ הדתי דאז, הודיע במכתב לחברי הקיבוץ הדתי על תמיכתו במפלגת ימינה. "לדעתי יש לשקול שני עניינים מרכזיים: האחד - מי יוכל לייצג באופן הטוב ביותר את העמדות, הצרכים, האינטרסים, האמונות והדעות שלי - ובמקרה זה גם שלנו כתנועת מיישבת ורעיונית – הקיבוץ הדתי. השני - מה הדבר הנכון והטוב ביותר לעם ולמדינת ישראל, ומי עשוי להוביל אותנו הכי טוב לשם. לאור שיקול הדעת בשני עניינים אלו, על פי ניסיוני, אני מאמין שנכון להצביע לימינה", כתב אז.