זה הסרוג שאיילת שקד רוצה במקום השלישי של הרוח הציונית

בצל הסקרים הלא מחמיאים למפלגה של שרת הפנים ושר התקשורת, נמשכים המאמצים למשיכת קולות הסרוגים: אמיתי פורת, מזכ"ל הקיבוץ הדתי לשעבר, הוא האיש ששקד רוצה להציב במקום השלישי

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/22 11:42 כב באב התשפב

זה הסרוג שאיילת שקד רוצה במקום השלישי של הרוח הציונית
מזכ"ל הקיבוץ הדתי היוצא אמיתי פורת, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

אמנם בסקרים היא עדיין מדשדשת, אבל שקד והנדל עסוקים בבניית מפלגתם ומנסים לפנות לקהל הסרוג. לפי דיווח של אטילה שומפלבי, שרת הפנים הציעה לאמיתי פורת, לשעבר מזכ"ל הקיבוץ הדתי, את המקום השלישי ברוח הציונית. פורת הוא בנו של חנן פורת ז"ל.

תמך בעבר בימינה

במרץ 2020 פרסמנו בכיפה כי פורת, מזכ"ל הקיבוץ הדתי דאז, הודיע במכתב לחברי הקיבוץ הדתי על תמיכתו במפלגת ימינה. "לדעתי יש לשקול שני עניינים מרכזיים: האחד - מי יוכל לייצג באופן הטוב ביותר את העמדות, הצרכים, האינטרסים, האמונות והדעות שלי - ובמקרה זה גם שלנו כתנועת מיישבת ורעיונית – הקיבוץ הדתי. השני - מה הדבר הנכון והטוב ביותר לעם ולמדינת ישראל, ומי עשוי להוביל אותנו הכי טוב לשם. לאור שיקול הדעת בשני עניינים אלו, על פי ניסיוני, אני מאמין שנכון להצביע לימינה", כתב אז.

כהנא: "איילת לא תרוץ בסוף"

בסקר שפורסם היום (ו') במעריב עולה כי הרוח הציונית לא עוברת את אחוז החסימה, ובראיון לישראל היום העריך מתן כהנא, השותף לשעבר, כי שקד לא תרוץ עד הסוף. "אנחנו ביחסים מצוינים. כל ההתנהלות סביב איפה ארוץ נעשתה בפתיחות גדולה. בסוף הנושא שעמד בינינו זה איזו ממשלה תקום אחרי הבחירות. אני מעריך שאחרי ההצטרפות של גדי ושלי למחנה הממלכתי, איילת לא תרוץ בסוף", העריך כהנא.