מפחיד: מטופלת התלוננה על כאבים באוזן וזה מה שהרופא שלף משם

לבית החולים לניאדו הגיעה גברת בשנות ה-70 לחייה, הסובלת מרעש בעוצמה גבוהה ותחושת עקצוץ וגירוי בתוך האוזן שלה, לאחר תשאול של הרופא התברר שחרק נכנס לתוך תעלת השמע שלה והתיישב על עור התוף

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/22 16:20 כד באב התשפב

מפחיד: מטופלת התלוננה על כאבים באוזן וזה מה שהרופא שלף משם
חרק, צילום: shutterstock

ג'וק חי בתוך האוזן: תופעה נדירה בבית החולים לניאדו בנתניה, מטופלת כבת 70 הגיעה למחלקה הדחופה בבית החולים כשהיא סובלת מרעש בעצמה גבוהה מאוד ותחושת עקצוץ וגירוי עז בתוך האוזן שלה, אל המקום הוזעק הרופא התורן -  ד"ר ג'יי וולגלרנטר,  שאחרי תשאול קצר הבין כי חרק התיישב על עור התוף שלה והוא הגורם לסבל שלה.

המטופלת היתה בעלת רגישות לחומרי הרדמה; הרופא שלף את החרק בפעם אחת וללא הרדמה

מכיוון שמדובר בתופעה נדירה, הטיפול הניתן לה בדרך כלל, מתחיל בשפיכת נוזל הרדמה לתוך האוזן, בכך הורגים את החרק ומאלחשים את הכאב. אולם במקרה הזה, המטופלת היתה בעלת רגישות לחומרי הרדמה ועל כן היה בלתי אפשרי לבצע את הטיפול הראשוני.

החרק שנמצא באוזנה של המטופלת

החרק שנמצא באוזנה של המטופלת צילום: דוברות לניאדו

ד"ר ג'יי, החדיר מצלמה לתעלת השמע שלה, אבחן את מיקומו של החרק הטורדני והודות לניסיון הרב שלו שלף אותו בניסיון הראשון, לאחר מאבק לא קל מצד החרק. כל זאת, בוצע ללא הרדמה כלל, כשהאישה לא זזה, למרות משק כנפי החרק על עור התוף שלה ותחושת הכאב.

"אחת לכמה שנים, אני מקבל טלפון באמצע הלילה, עם צרחות אימים של מטופל או מטופלת, שחרק נכנס לתוך האוזן שלהם"

ד"ר ג'יי התייחס לאירוע הנדיר ואמר  "אחת לכמה שנים, אני מקבל טלפון באמצע הלילה, עם צרחות אימים של מטופל או מטופלת, שחרק נכנס לתוך האוזן שלהם. לפעמים זה מרגיש כאילו המטופלים עוברים התקף פסיכוטי . צריך להבין שחרק שמתיישב על עור התוף מייצר רעש בעוצמה גבוהה מאד, לצד תחושת גירוד, דגדוד או עקצוץ קשה. זה פשוט בלתי נסבל.

החרק שנמצא באוזנה של המטופלת צילום: דוברות לניאדו

ד"ר ג'יי הוסיף על המקרה הנדיר ואמר "הגיעה אלי אישה מחדר המיון, עם תלונה שלפני כארבעה ימים נכנס לאוזן שלה חרק, ולמרות המצב היא מצליחה לשמור על שלווה ורוגע, אין לי מושג איך, השלווה והרוגע שלה היו כלי טיפולי משמעותי.

"אילולי היא היתה כה שלווה, אני בספק גדול אם הייתי מצליח להוציא  את החרק מתוך האוזן, בגלל הרגישות לחומרי הרדמה. הסכנות הכרוכות בכניסת חרק לאוזן , מלבד הסבל הכבד, הם זיהום, אובדן שמיעה ועוד. זה משהו שאני לא מאחל גם לשונאים שלי. אני שמח שהצלחתי לבצע את שליפת החרק מהאוזן ומאחל לגברת בריאות שלמה".