המשא ומתן בין האוצר למורים יחודש היום: "באנו לעשות את הדברים הנכונים"

פתיחת שנת הלימודים כבר באופק, אך עדיין אין הסכמות בין משרד האוצר לארגוני המורים | הממונה על השכר: "נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדברים על נשירה מוגברת של מורים בשנים הראשונות, לכן שמנו שם את הדגש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/22 08:01 כד באב התשפב

המשא ומתן בין האוצר למורים יחודש היום: "באנו לעשות את הדברים הנכונים"
יפה בן דויד, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

11 ימים לפתיחת שנת הלימודים: המשא והמתן בין הסתדרות המורים ומשרד האוצר יתחדש היום (א') ב-12:30. הפגישה בין הצדדים תתקיים לאחר שלא הצליחו להגיע להתקדמות בנוגע לסוגיות המרכזיות בדיונים שנערכו בשבוע שעבר, ובצל הטחת האשמות הדדית בין הצדדים.

קובי בר נתן: הדברים הנכונים פחות פופלאריים

הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, הסביר הבוקר (א') בריאיון לכאן רשת ב' למה הצעת משרדו למורים מתמקדת באנשי חינוך צעירים במערכת. "נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדברים על נשירה מוגברת של מורים בשנים הראשונות, לכן שמנו שם את הדגש", הוא טען בריאיון לאריה גולן. "באנו לעשות את הדברים שנכונים למערכת, גם אם הם פחות פופולריים".

כזכור, לאחר עוד שבוע של דיונים בשבוע שעבר תקפה שאשא ביטון בחריפות את ארגוני המורים: "למרות מאמציי בחודשים האחרונים, הפשרות וההסכמות הנרחבות שהגעתי אליהם עם ארגוני המורים, אני נוכחת בכל פעם מחדש כי גורמי משרד האוצר אינם מעוניינים להגיע לפתרון ממשי, אינם מעוניינים להגיע להסכמות. שוב ושוב אני מגלה, כי משרד האוצר אדיש לסכנה ששנת הלימודים לא תיפתח, למרות מאמציי הרבים בכל החודשים האחרונים למנוע זאת".

ברביעי האחרון נפגש ראש הממשלה יאיר לפיד עם שרת החינוך ושר האוצר במטרה להגיע להסדר. בסוף החודש שעבר הציעו במשרד האוצר כי שכרו של מורה חדש יתחיל ב-9,000 שקלים, עלייה של כ-30%. בנוסף תוספות שכר יינתנו לכל המורים בכל הדרגות, אך יינתן תעדוף משמעותי של משאבי ההסכם לטובת המורה המתחיל. אולם, בהסתדרות המורים דחו אז את ההצעה בטענה כי "הפערים נותרו גדולים מאוד וההצעה שהונחה גרועה יותר מהמצב הנוכחי".