מיוחד הרב חיים נבון נגד ארגוני המורים: "נוטים להכשיל בעקביות כל ניסיון לתיקון אמיתי"

בצל השביתה המסתמנת במערכת החינוך בעקבות המשבר של ארגוני המורים מול משרד הואצר, הרב חיים נבון לכיפה: "חז"ל דגלו בחופש תעסוקתי בתחום החינוך, ארגוני המורים מרחיקים את ישראל מההיגיון הבריא הזה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 17/08/22 16:43 כ באב התשפב

הרב חיים נבון נגד ארגוני המורים: "נוטים להכשיל בעקביות כל ניסיון לתיקון אמיתי"
הרב חיים נבון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לקראת סיומו של החופש הגדול ופתיחת שנת הלימודים באחד בספטמבר, נמשך המשבר בין משרד האוצר להסתדרות המורים. בהצהרה לתקשורת שערך היום (ד') שר האוצר ליברמן הוא הציג מתווה חדש, ובהסתדרות המורים תקפו אותו וטענו כי הוא פוגע במורים ומציע הצעות מביכות.

הרב חיים נבון, קול בולט במאבק לכלכלה חופשית, אמר לכיפה בנושא: "השביתה המתוכננת עכשיו היא רק דוגמה להתנהלות הבעייתית של ארגוני המורים בישראל. הם נוטים להכשיל בעקביות כל ניסיון לתיקון אמיתי של מערכת החינוך".

יפה בן דוד בהפגנה

יפה בן דוד בהפגנת המורים | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"חשוב שהתגמול יהיה לפי כישורים, ולא רק לפי ותק"

הוא התייחס לשכר המורים וטען כי אכן מגיעה להם העלאה, אך סייג זאת וטען כי התוספת צריכה להיות דיפרנציאלית: "למורים שלנו בהחלט מגיע שכר יותר גבוה, אך חשוב שהתגמול יהיה לפי כישורים, ולא רק לפי ותק. שתהיה אפשרות לתגמל באופן מיוחד את המורים המוכשרים הרבים, וגם לשחרר מן המערכת את המורים המעטים שאינם מתאימים".

הוא סיים: "חז"ל דגלו בחופש תעסוקתי בתחום החינוך, ואמרו על כך: 'קנאת סופרים תרבה חוכמה'. ארגוני המורים מרחיקים את ישראל מההיגיון הבריא הזה".