בחירות 2022

ביקור בבתי חולים ושיחה עם מטופלים | כך ניצל לפיד את תפקידו לקמפיין בחירות

מסמך פנימי שנחשף במהדורת החדשות מגלה כי צוות במשרד ראש הממשלה גיבש המלצות היכן ואיך כדאי ללפיד לבקר במקומות מוחלשים, זאת כחלק מקמפיין הבחירות שלו, ובדגש על ההבדלים מיו"ר האופוזיציה נתניהו

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/08/22 20:33 כא באב התשפב

ביקור בבתי חולים ושיחה עם מטופלים | כך ניצל לפיד את תפקידו לקמפיין בחירות
לפיד , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בחירות 2022: 75 יום נותרו לקראת הבחירות הכלליות לכנסת ה-25 שיערכו בחודש נובמבר הקרוב, וראשי המפלגות משקיעים את מרב המאמצים כדי לשכנע את הציבור שדווקא הפעם הם יצליחו להקים ממשלה יציבה שתיטיב לכולם ותחלץ את ישראל מהבוץ הפוליטי. 

בחשיפה שהביא ירון אברהם בחדשות 12 במהדורה המרכזית הערב (ה'), התגלה מסמך פנימי במשרדו של ראש הממשלה יאיר לפיד, ובו גובשו המלצות למקומות שאליהם הוא צריך להגיע ואילו ביקורים עליו לערוך בתקופה הקרובה, זאת כחלק מקמפיין בחירות ועל מנת לחזק את מעמדו הפוליטי בעודו מחזיק בתפקיד הפוליטי הבכיר ביותר בפוליטיקה הישראלית. 

במסמך שצוטט במהדורה הערב, נראה כי עובדי מדינה גיבשו סט פעולות כחלק מקמפיין הבחירות של לפיד. כמו למשל צילום במקומות מוחלשים כדי להבליט את יו"ר יש עתיד ולבדל אותו מראשי ממשלה קודמים, בדגש על נתניהו. פעוטונים, מרכזים של קהילת הלהט"ב, בריאות הנפש ונוער בסיכון, בכולם מפורט איך ואיפה צריך להצטלם. המסמך גובש מספר ימים לאחר שלפיד ביקר בכלא עופר, תחת הכותרת, "מקומות ונושאים אשר ראש ממשלה לא ביקר בהם משנת 2006".

מרכזים לבריאות הנפש ופגישה עם נציגי קהילת הלהט"ב

  • כך לדוגמא, במסמך ציינו כי אין אזכור לביקור של ראש ממשלה במרכז של הקהילה הלהט"בית מאז שנת 2010, ולכן ההמלצה היא להגיע לביקור ושיחה עם בני נוער במרכז העירוני של הקהילה הלהט"בית בתל אביב. 
  • דוגמא נוספת מעידה כי צוות במשרד ראש הממשלה המליץ ללפיד לבקר גם במרכזים לבריאות הנפש, כחלק מאותו קמפיין. אין אזכור לביקור של ראש ממשלה במרכז לבריאות הנפש, ולכן ההמלצה היא להגיע לבית החולים אברבנאל, לשוחח עם הצוות הרפואי ואולי גם עם מטופל. 
  • עוד המלצה עוסקת בביקור בקיבוץ. כפי שנכתב במסמך נתניהו לא היה נוהג לבקר שם, אלא רק לנפוש, על כן כדאי ללפיד לערוף ביקור באזור קיבוצים, אולם יש לשקול האם זה הדבר הנכון לאור הרפורמה בחקלאות. 

 

"לאחר שנים של הזנחה הצוות רצה לעשות עבודה יסודית ולבקר במקומות שהוזנחו ונשכחו", כך נמסר בתגובה מלשכתו של לפיד, "לטפל בבעיות הקשות של החברה הישראלית. המסמך מצייר תמונה עגומה שיש מקומות רבים שלא היו חשובים מספיק שיגיע לשם ראש ממשלה וזה מצער מאוד. נמשיך לפעול למען אזרחי ישראל בכל מקום".

בעקבות הדיווח בערוץ 12, מתנועת הליכוד נמסר בתגובה כי היא מגישה עתירה דחופה לוועדת הבחירות, ליועצת המשפטית לממשלה וליועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, זאת בדרישה "לעצור מיד את השימוש הפוליטי שעושה לפיד בנכסי המדינה לטובת צרכיה הפוליטיים של מפלגתו".