היועמ"שית: מינוי מפקד קבוע לגל"צ- רק לאחר הבחירות

גלי בהרב-מיארה הודיעה כי מינוי מפקד קבוע לתחנת הרדיו הצבאית יעצר עד לאחר הבחירות, ולא חסכה ביקורת: "מצב שבו פועלת תחנת גלי צה"ל ללא מפקד קבוע במשך זמן ארוך אינו ראוי"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/08/22 19:55 כא באב התשפב

היועמ"שית: מינוי מפקד קבוע לגל"צ- רק לאחר הבחירות
גלי בהרב מיארה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בחירות 2022: היועצת המשפטית לממשלה, עורכת הדין גלי בהרב-מיארה, הודיעה הערב (ה') על החלטתה שלא לאפשר מינוי קבוע למפקד גלי צה"ל בתקופת בחירות. יחד עם זאת, היועמ"שית הבהירה כי מצב שבו פועלת תחנת גלי צה"ל ללא מפקד קבוע במשך זמן ארוך אינו ראוי. 

עוד לפני תקופת הבחירות, התבקש משרד הביטחון על ידי משרד המשפטים לקדם את תהליך המינוי, שנכון היה להתחילו בסמוך לאחר סיום תפקידו של המפקד הקודם של התחנה. עם זאת, נוכח הכללים הקבועים בדין, הודיעה היועצת המשפטית לממשלה לשר הביטחון כי משעה שהכנסת פוזרה וצפויות להתקיים בחירות בקרוב, לא ניתן לקבל את עמדת משרדו והוא אינו רשאי להמשיך בהליכי המינוי של מפקד תחנת גל"צ בעת הזו. 

אולפני גלי צה"ל

אולפני גלי צה"ל צילום: Tomer Neuberg/Flash 90

בנוסף, משרד הביטחון לא הציג בפני היועצת המשפטית לממשלה טעמים המצדיקים שינוי מן הכללים המשפטיים ביחס למינויים בתקופת בחירות. יתר על כן, ממלאת מקום מפקדת התחנה, גלית אלטשטיין,  הסכימה להמשיך בתפקידה כממלאת מקום. מיד עם מינויו של שר ביטחון בממשלה הבאה יהיה עליו להידרש למינוי מפקד תחנה קבוע ומפקד גל"צ החדש ימונה על ידי שר הביטחון בממשלה הבאה.

גנץ: מכבד את ההחלטה 

"לצערי, לא אוכל להשלים בעת הזו את הליך מינוי מפקד קבע לגלי צה"ל", מסר שר הביטחון בני גנץ, "בחוות דעת שהעברתי לידי היועצת המשפטית לממשלה, על ידי היועץ המשפטי למערכת הביטחון, הסברתי כי ועדת האיתור שמונתה החלה את פעילותה לפני הבחירות, ואמורה להמליץ על מועמד אחד בלבד ועל כן יש לאפשר זאת. אני מכבד את החלטתה של היועמשית כפרשנית המוסמכת לחוק שלא לאפשר זאת, ומבקש להודות לחברי הוועדה בראשות אלוף (במיל') אמיר אבולעפיה על עבודתם המסורה והיסודית. מ"מ מפקד תחנת גלי צה"ל גלית אלטשטיין תמשיך למלא את תפקידה ולהוביל את התחנה במקצועיות".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן