פתיחת שנת הלימודים בסכנה ושרת החינוך מאשימה: משרד האוצר לא מעוניין בפתרון

בהסתדרות המורים שוב מזהירים כי אם לא יגיעו להסדר מול משרד האוצר במטרה לשפר את שכר המורים תתכן שביתה במערכת החינוך, ובינתיים עוד פגישה הסתיימה ללא תוצאות | שאשא ביטון: משרד האוצר אדיש לסכנה ששנת הלימודים לא תיפתח

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/08/22 17:03 כא באב התשפב

פתיחת שנת הלימודים בסכנה ושרת החינוך מאשימה: משרד האוצר לא מעוניין בפתרון
חשש לשביתה , צילום: Nati Shohat / Flash 90.

בעוד שבועיים בדיוק צפויה להיפתח שנת הלימודים והתלמידים ישובו לשגרת לימודים רציפה עד לחגי התשרי, זאת לאחר שבסיום שנת הלימודים הקודמת שבתו המורים במחאה על תנאי שכרם. אולם גם הפעם ספק אם תתקיים שגרה תקינה, כאשר מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, מזהירה כי יתכן ששנת הלימודים לא תפתח.

בפגישה נוספת שנערכה היום (ה') בין נציגי האוצר לנציגי ארגוני המורים שוב לא נרשמה התקדמות, והצוותים צפויים שוב להיפגש ביום ראשון. שרת החינוך פנתה לראש הממשלה לכנס דיון חירום בממשלה ביום ראשון הקרוב, "למרות מאמציי בחודשים האחרונים, הפשרות וההסכמות הנרחבות שהגעתי אליהם עם ארגוני המורים, אני נוכחת בכל פעם מחדש כי גורמי משרד האוצר אינם מעוניינים להגיע לפתרון ממשי, אינם מעוניינים להגיע להסכמות. שוב ושוב אני מגלה, כי משרד האוצר אדיש לסכנה ששנת הלימודים לא תיפתח, למרות מאמציי הרבים בכל החודשים האחרונים למנוע זאת". 

עוד אמרה: "מיותר לציין, כי תפקודה התקין של מערכת החינוך, כמו גם האפשרות לשביתה בפתיחת שנת הלימודים, משפיעים באופן נרחב על כלל המשק הישראלי, ועל כן - אבקש לכנס כבר ביום ראשון הקרוב דיון חירום של הממשלה, גם בזמן פגרת הממשלה, למציאת פיתרון למשבר החינוך ולפתיחה מוצלחת של שנת הלימודים. אל לנו לאפשר לתלמידי ישראל חוסר ודאות נוסף בליל ה- 31/8".

כזכור, אתמול נפגש ראש הממשלה יאיר לפיד עם שרת החינוך שאשא ביטון ושר האוצר ליברמן במטרה להגיע להסדר. בסוף החודש שעבר הציעו במשרד האוצר כי שכרו של מורה חדש יתחיל ב-9,000 שקלים, עלייה של כ-30%. בנוסף תוספות שכר יינתנו לכל המורים בכל הדרגות, אך יינתן תעדוף משמעותי של משאבי ההסכם לטובת המורה המתחיל. אולם, בהסתדרות המורים דחו אז את ההצעה בטענה כי "הפערים נותרו גדולים מאוד וההצעה שהונחה גרועה יותר מהמצב הנוכחי". 

יפה בן דוד, חוזרת לשולחן המשא ומתן

יפה בן דוד, משבחת את שרת החינוך צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"שרת החינוך היא לביאה מול חברות גברים מסכסכים"

בכנס מרכז לשלטון מקומי שנערך הבוקר אמרה בן דוד כי אם משרד האוצר ימשיך בהתנהלותו הנוכחית, צפויה שביתה. בנוסף, שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, שעומדת לצד ארגוני המורים במאבק לשיפור שכרם, זכתה למחמאות מצידה וכונתה "לביאה, שעומדת מול חבורת גברים שחושבים שהם יקבעו את מה שצריך להיות, מפלגים ומסכסכים".

בהנהגת ההורים הארצית מעוניינים "לראות את הצדדים מגיעים להסכמות במהירות האפשרית, תוך כדי חתירה למערכת חינוך מצוינת ושימת הדגשים גם על מרכיבי האיכות, ומפסיקים לאלתר לקחת את הילדים שלנו ואותנו ההורים כבני ערובה".