כוכבי חשף: במהלך מבצע עלות השחר תקפנו במדינה שלישית

הרמטכ"ל אביב כוכבי שהופיע היום בכנס של המרכז לשלטון מקומי חשף כי במהלך מבצע 'עלות השחר' תקף צה"ל במדינה שלישית, זאת במקביל לפעילות המבצעית הענפה שהתנהלה מול עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/22 13:16 כא באב התשפב

כוכבי חשף: במהלך מבצע עלות השחר תקפנו במדינה שלישית
צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי חשף היום (ה') כי במהלך מבצע "עלות השחר", שהתנהל בעיקר מול תנועת הג'יהאד האסלאמי בעזה, תקף צה"ל גם במדינה שלישית. כוכבי חשף את הדברים בכנס של מרכז השלטון המקומי ואמר: "סוף השבוע לפני עשרה ימים מראה את זה. במהלך מבצע קצר מאוד, 55 שעות של פעילות, עם יכולות מודיעיניות, מבצעיות, התקפיות והגנתיות".

"באותו זמן גל מעצרים באיו"ש" המשיך כוכבי: "באחד המקומות המורכבים ביותר שקיימים בעולם, בין אם זה הקסבה בשכם ובין אם זה רצועת עזה, אין מקומות יותר מסובכים מזה. באותו הזמן תקיפה במדינה שלישית וכל הזמן הגנה 360 מעלות על כל גבולות המדינה".

צילום: Rahim Khatib/Flash90

כוכבי: "אם אין מבצע אז יש הגנה"

כוכבי הוסיף: "אם אין מבצע אז יש הגנה. זו משימה מורכבת מאוד שאסור לנו שתיתפס כמובנת מאליה. ראיתם את הסיכול של ג'עברי, ארכי רוצח, בבניין של 14 קומות וביצענו את המשימה. או 20 חיילי גבעתי שהלילה עצרו את הפעיל והם צריכים להיות מאוד מדויקים וברמת סיכון מאוד גבוהה".

"הזירה שלישית" עליה מדבר כוכבי היא ככל הנראה סוריה. כזכור, רק בשבוע שעבר יוחסו לצה"ל שתי תקיפות מעבר לגבול עם המדינה השכנה מצפון. בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כי בתקיפה האמורה, שהתרחשה בסמוך לנמל טרטוס המשמש את כוחות הצי הרוסי, חוסל "יעד איראני". בנוסף לכך בוצעה תקיפה על מוצבי חיזבאללה דרומית לדמשק ובה נהרגו שלושה אנשי צבא ושלושה נוספים נפצעו.