מחבל הרוג ו-36 פצועים במהלך עימותים הלילה בקבר יוסף

אלפי מתפללים הגיעו הלילה לקבר יוסף והותקפו באלימות מצד פורעים פלשתינים | במקום התפתחו עימותים בין הפורעים ובין כוחות הביטחון והסהר האדום מדווח על הרוג ועשרות פצועים ביניהם שלושה במצב קשה | כוחותינו יצאו ללא פגע

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/22 08:10 כא באב התשפב

מחבל הרוג ו-36 פצועים במהלך עימותים הלילה בקבר יוסף
קבר יוסף, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

עימותים בין פלשתינים ובין לוחמי צה"ל ומשמר הגבול הלילה (בין רביעי לחמישי) בקבר יוסף הסמוך לשכם: במהלך העימותים נהרג פלשתיני בן 18 בשם ואסים חליפה, תושב מחנה הפליטים בלאטה וכן נפצעו לפחות 36 בני אדם, ביניהם שלושה במצב קשה, כך על פי דיווח של הסהר האדום.

במהלך העימותים ירה מחבל פלשתיני לעבר כוחות צה"ל שאבטחו את המתפללים במתחם הקבר, אך נורה על ידי צלף מחטיבת גבעתי. אלפי מתפללים הגיעו הלילה להתפלל במתחם הקבר הסמוך לעיר שכם, ביניהם גם ראש מועצת שומרון יוסי דגן מלווה בשלושה ממועמדי הליכוד לכנסת - אליהו רביבו, ניסים ואטורי ודן אילוז.

קבר יוסף אחרי ההשחתה הראשונה אתמול בבוקר

קבר יוסף אחרי ההשחתה הראשונה אתמול בבוקר צילום: מתוך הרשת החברתית של הרשות הפלסטינית

"לא ניכנע לניסיונות לעצור את הנוכחות היהודית בקבר יוסף"

ראש מועצת שומרות התייחס לאירועי האלימות הגוברים מצד הפלשתינים כלפי העולים לקבר ואמר: "הכניסה הלילה לקבר יוסף היא אמירה חדה וברורה שאנחנו נמשיך להיכנס לקבר יוסף. לא ניכנע לניסיונות לעצור את הנוכחות היהודית בקבר יוסף. דווקא עכשיו יש להגביר את הכניסות, כדי להעביר מסר ברור לאויבינו".

כזכור, בחודשים האחרונים אירעו שורה של תקריות על רקע העליה לקבר יוסף. לפני כחודש וחצי נפצעו מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג ושני ישראלים נוספים באורח קל בפיגוע ירי במתחם הקבר בזמן ההילולה של יוסף הצדיק. מוקדם יותר השנה נכנסו שני חסידי ברסלב למתחם הקבר לצורך שיפוצו, זאת בשל השחתתו על ידי פלשתינים. השניים הותקפו בנשק חם על ידי פורעים פלשתינים ונאלצו להימלט מהמקום. במנוסתם פגעו השנייים, שנפצעו באורך בינוני בעובר אורך.