"פעלו במסווה של ארגון הומניטרי": בני גנץ אישרר הכרזה על ארגונים פלשתינים כארגוני טרור

שר הביטחון הכריז על "איחוד ועדות הנשים", "ביסאן" -ו"אדמיר", המהווים זרועות של ארגון החזית העממית לשחרור פלשתין כארגוני טרור: "הארגונים המדוברים פועלים בכיסוי ארגון החזית העממית ובשליחותו בשטחי יהודה ושומרון ובחוץ לארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/22 22:17 כ באב התשפב

"פעלו במסווה של ארגון הומניטרי": בני גנץ אישרר הכרזה על ארגונים פלשתינים כארגוני טרור
גנץ, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

במסגרת המאבק בטרור, בדגש על ארגון החזית העממית לשחרור פלשתין, אישרר היום (ד') שר הביטחון, בני גנץ, את הכרזתו מחודש אוקטובר 2021 על הארגונים 'איחוד ועדות הנשים', 'ביסאן' ו-'אדמיר' כארגוני טרור, והפך את ההכרזה לקבועה לפי חוק בישראל. שלושת הארגונים, המהווים זרועות של ארגון החזית העממית לשחרור פלשתין, לא ערערו על ההכרזה עליהם כארגוני טרור בישראל.

במקביל, מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס, דחה את ההשגות שהגישו שלושת הארגונים הללו וכן את ההשגות של שני ארגונים נוספים – 'אלחק' ו-'התנועה העולמית להגנה על ילדים - סניף פלסטין' נגד ההכרזה עליהם כארגוני טרור בשטחי יהודה ושומרון.

כלל הארגונים המדוברים פועלים בכיסוי ארגון החזית העממית ובשליחותו, בשטחי יהודה ושומרון וכן בחוץ לארץ. הארגונים פועלים במסווה של ביצוע פעילות הומניטרית לקידום מטרות ארגון הטרור החזית העממית, להתעצמות הארגון ולגיוס פעילים, וכן מסייעים בגיוס כספים לטובת ארגון הטרור תוך שימוש במגוון דרכי זיוף ומרמה. חמשת הארגונים נשלטים על-ידי החזית העממית, מעסיקים פעילי חזית עממית בתפקידי ניהול ושטח ופועלים להסתרת שיוכם מתוך חשש מפני גופי הביטחון בארץ ובמדינות שבהן מגייסים הארגונים תרומות לפעילותם.

ההכרזה על ארגונים אלה וחשיפת היותם זרועות מוסוות של ארגון הטרור החזית העממית הינה חלק ממאמץ משותף של שירות הביטחון הכללי, המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט״ל) במשרד הביטחון ומשרד החוץ במאבק נגד פעילותו של ארגון החזית העממית.

ההכרזה על ארגוני הטרור: ארצות הברית מאשימה שלא קיבלה מידע

באוקטובר האחרון, הודיע משרד הבטחון כי הארגונים 'ועדת הנשים', 'אלצ'מיר', 'ביסאן' , 'אלחק', 'התנועה העולמית להגנה על ילדים - סניף פלסטין (DCI-P)' ו-'ועדת הפעילות החקלאית (UAWC)' הם חלק מרשת של ארגונים הפועלים בכיסוי בזירה הבינלאומית מטעם החזית העממית, על מנת לתמוך בפעילותו ולקדם את מטרותיו.

ארגונים אלו פעלו בכסות של "ארגוני חברה אזרחית", אולם משתייכים הלכה למעשה ומהווים זרוע של הנהגת הארגון, שמטרתה השמדת ישראל תוך נקיטת פעולות טרור. הארגונים שהוכרזו נשלטים על ידי בכירי החזית העממית לשחרור פלסטין ומעסיקים את פעילי החזית העממית רבים בתפקידי שטח וניהול, לרבות פעילים אשר היו מעורבים בפעילות טרור. גופים אלו משמשים כיסוי לקידום פעילות ארגון החזית העממית ולמימונו. בהתאם להנחיות מפקדת הארגון, שיוכם לארגון מוסתר מסיבות ביטחוניות הנוגעות לחשש מפני נקיטת צעדי אכיפה על-ידי גופי ביטחון בארץ ובעולם.