אביגדור ליברמן: "אסור ששנת הלימודים לא תפתח"

בהצהרה לתקשורת, תקף שר האוצר את הסתדרות המורים המאיימים בשביתה בתחילת שנת הלימודים: "יש פה ניסיון לקחת את התלמידים כבני ערובה, ולקבל הרבה יותר ממה שמגיע" | הסתדרות המורים: "הצעה מעורפלת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/22 16:07 כ באב התשפב

אביגדור ליברמן: "אסור ששנת הלימודים לא תפתח"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המשבר בין משרד האוצר להסתדרות המורים עלול לעכב את פתיחת שנת הלימודים שצפויה להיפתח בעוד כשבועיים. בהצהרה שנתן היום (ד') לתקשורת, שר האוצר, אביגדור ליברמן, חשף את המתווה החדש להסתדרות המורים, הכולל העלאה של שכר המורים, ברקע לאיומיהם לשבות בתחילת שנת הלימודים.

ליברמן הציג את המתווה שגובש במשרדו שלפיו המשכורת של מורה יתחיל ב9,000 שקלים. "הדגש הוא על המורים הצעירים, וגם המורים הוותיקים מקבלים פה תגמול יפה. המורה הצעיר יקבל החל ממשכורתו הראשונה כ-9000 שקלים מינימום. על פעילות נוספת יקבלו גמול של 1100 שקלים. בנוגע למענק התמדה: מי שיעבוד שלוש שנים ברציפות ומעבר לכך, יקבל מענק של 24,000 שקלים. כמו כן, שכר התחלתי של מנהל בית ספר יהיה 20,000 שקלים", אמר ליברמן. 

מוסד חינוכי, אילוסטרציה

מוסד חינוכי, אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

ליברמן: ראיתי הצפה של הודעות שקריות והשמצות 

עוד הוסיף ואמר כי "יש פה ניסיון לקחת את התלמידים כבני ערובה, ולקבל הרבה יותר ממה שמגיע וממה שאנחנו מסוגלים לתת. אני מצטער על ההתנהלות כפי שאנחנו רואים אותה, אני לא יודע ממה זה נובע. אני שומע שיש כאלה שבטוחים שהממשלה לא תוכל להרשות לעצמה שביתה"

"אסור ששנת הלימודים, אחרי שנתיים של קורונה, לא תיפתח. זה חשוב לתלמידים, להורים ולמורים עצמם. עד היום השתדלנו לנהל משא ומתן הרחק מהזרקורים ובעין התקשורת, ענייני מבלי להיגרר לפולמוס ציבורי או תקשורתי. אני חושב שהגענו לרגע שכבר אי אפשר למשוך. שמעתי וראיתי הצפה של הודעות שקריות והשמצות שאין להן מקום".

בן דוד

בן דוד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הסתדרות המורים: מדובר בהצעה שפוגעת עוד יותר בתנאי העסקתם של עובדי ההוראה

מהסתדרות המורים נמסר כי "ההצעה המעורפלת שהאוצר הציג היום לציבור, לא מוכרת לנו ולא הוצגה לנו במסגרת ישיבות המשא ומתן שהתקיימו כל השבוע. כנראה לא בכדי נמנע האוצר להעלות את ההצעה המביכה הזאת במשא ומתן איתנו. מדובר בהצעה שפוגעת עוד יותר בתנאי העסקתם של עובדי ההוראה. אנו קוראים שוב לראש הממשלה, יאיר לפיד, להתערב אישית במשבר שמאיים להחריב את מערכת החינוך ולמנוע את השבתתה".

מהנהגת ההורים הארצית נמסר כי "תלמידי ישראל ומערכת החינוך מצויים כבר 3 שנים בשבר מתמשך והמדינה לא יכולה להרשות לעצמה שהדבר יימשך. אסור להגיע למצב ששנת הלימודים לא תיפתח ושפתיחת שנת הלימודים תשמש כלי נשק במחלוקת בין האוצר לארגוני המורים".

"כל השותפים למו״מ נדרשים לגלות אחריות ולוותר על חלק מדרישותיהם לטובת עתיד הילדים ולטובת המדינה.  ההצעה שמונחת כעת על שולחן הדיונים משקפת עד כמה מערכת החינוך במשבר והנהגת ההורים הארצית רואה בה פשרה ראויה שעונה על הציפיות שלנו לצעדים לשיפור מערכת החינוך". 

"אנו קוראים לכל השותפים למערכת החינוך לקבל את ההצעה בשתי ידיים, לסיים את המשבר ולהביא לפתיחת שנת לימודים תקינה ומוצלחת. לצד זאת, הודעת מנכ"לית משרד החינוך אתמול למנהלי המחוזות ובו אישור פורמלי להפר את החוק ולקצר את שבוע הלימודים בחינוך הרגיל ואת יום הלימודים בחינוך המיוחד היא ביזיון לאומי שלא מקובל עלינו ואנו דוחים אותו מכל וכל".