"מבחינתי היית אחד מל"ו הצדיקים": סמ"ר נתן פיטוסי הובא למנוחות

סמל ראשון נתן פיטוסי הובא למנוחות בבית העלמין ותיקים בנתניה | במקביל ערך היום הרמטכ"ל כוכבי תחקיר ראשוני במקום האירוע ומינה צוות חקירה: "השמירה על אנשינו - חלק בלתי נפרד מיכולתנו המבצעית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/22 19:24 יט באב התשפב

"מבחינתי היית אחד מל"ו הצדיקים": סמ"ר נתן פיטוסי הובא למנוחות
סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל, צילום: דובר צה"ל

סמל ראשון נתן פיטוסי הובא הערב (ג') למנוחות בבית העלימין ותיקים בנתניה. סמ"ר נתן פיטוסי היה לוחם בחטיבת כפיר ונהרג אמש מאש כוחותינו סמוך לטול כרם. חברו של פיטוסי ליחידה חשד בו ולכן פתח לעברו באש, זאת כאשר פיטוסי חזר למוצב לאחר שסיים להתפלל בסמוך לו.

מפקד גדוד נחשון בו שירת סמ"ר פיטוסי ז"ל, סא"ל רם כהן, אמר בטקס ההלוויה: "אנו עומדים המומים וכואבים את נפליתו של סמל נתן פיטוסי ז"ל. נתן, כולנו המומים וכואבים את לכתך בטרם עת. עלית עם משפחתך לארץ וקשרת את גורלך עם מדינת ישראל מתוך אמונה ואהבתך הגדולה למדינה".

"דמותך הייתה כה משמעותית עבור הלוחמים והמפקדים. לוחם חדור מוטיבציה, רצון וגאווה שלקח חלק משמעותי בהגנה על ישראל ואזרחיה. אדם עם לב זהב, ערכי, מסור ומלא אמונה אשר חיזקה וליוותה אותו לכל הדרך. נתן, ליבי נמחץ לדבר עליך בלשון עבר. היית חבר טוב ואהוב על כל לוחמי הפלוגה והמחלקה. הראשון להתנדב למשימה ולקחת חלק משמעותי בהישגים המבצעיים של הגדוד".

סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל

סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל צילום: דובר צה"ל

אחותו של נתן: "מבחינתי אחי היה אחד מל"ו הצדיקים הנסתרים"

אחותו של נתן, עדן פיטוסי ספדה לו: "עלינו לישראל לפני שמונה שנים בזכות נתן. אנחנו נספר את הסיפור, שתדעו שמבחינתי אחי היה אחד מהצדיקים הנסתרים מל"ו הצדיקים הנסתרים. צדיקים שבזכותם העולם הזה יכול לעמוד. אם הם לא קיימים, זה עובר הלאה. יש שישה שהם בארץ ו-30 בעולם, אני ידעתי שהנשמה של אחי, שהיה רק תפילות ורוחניות, השם רצה אותו.

"הייתה לי הזכות להתחזק במשך שנתיים, תודה לשם שנותן לי אמונה וכוח וניסיון. אני ואחיותיי כאן הרגשנו את הצדיקות שלו והתחזקתי, אנחנו משפחה מאמינה, וכל יום אני קראתי תפילת תודה לבורא עולם. מלך מלכי המלכים, הקב"ה, אדון עולם. ריבונו של עולם. תודה שאני עומדת כאן ומודה לך".

הרמטכ"ל הודיע שהאירוע יתוחקר ביסודיות: "השמירה על אנשינו - חלק בלתי נפרד מיכולתנו המבצעית"

בעקבות האירוע החריג ערך הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי תחקיר ראשוני בנקודה בה נהרג סמ"ר פיטוסי ז"ל. בתחקיר השתתפו מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס וקצינים בכירים נוספים. מהתחקיר הראשוני עולה כי סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל עזב את עמדת השמירה ועם חזרתו לעמדה, זוהה ע״י לוחם אחר כחשוד וכתוצאה מכך ביצע ירי לעברו של פיטוסי שפונה לבית החולים ושם נקבע מותו.

צילום: דובר צה"ל

במסגרת התחקור הראשוני, מינה מפקד פיקוד המרכז את אל״ם לירון ביטון, מפקד חטיבה 55 ובסיס האימונים הפיקודי ׳לכיש׳, כראש צוות המומחים. מסקנות הצוות יוצגו בפני הרמטכ״ל. כמו כן, המשטרה הצבאית פתחה בחקירה של נסיבות האירוע, בסיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית.

בתום ביקורו, אמר הרמטכ״ל: "אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחתו של נתן פיטוסי ז״ל. האירוע הלילה, הוא חמור, קשה ומצער מאוד ואנו נתחקרו ביסודיות ובמקצועיות - השמירה על אנשינו היא חלק בלתי נפרד מיכולתנו המבצעית להגן על תושבי מדינת ישראל".

צילום: דובר צה"ל

"גם בבית הספר תמיד הקפיד על תפילה, הוא אף פעם לא פספס"

משפחתו וחבריו של סמל ראשון נתן פיטוסי ספדו לו במהלך היום. חיה רובינשטיין, מנהלת בית הספר "תמר אריאל" בנתניה בו למד פיטוסי לפני שהתגייס ספדה לו: "זה יום קשה מאוד, העצב גדול ונסיבות המקרה יוצרות עוד יותר תסכול". רובינשטיין הוסיפה ואמרה: "זה כל כך מתאים לו, גם בבית הספר הוא הקפיד על עניין התפילה. זה היה דבר מאוד חשוב בשבילו, הוא אף פעם לא פספס".

רובינשטיין הוסיפה כי משפחתו של סמ"ר פיטוסי היא משפחת עולים מצרפת: "הם עלו כשהוא היה ביסודי. הוא תמיד שאף להיות חלק מכולם, להשתלב, להצליח ולעשות מעבר למה שהיה צריך. הנחישות והרצון שלו להצליח עמדו לצידו והוא הצליח להשתלב, סיים את בית הספר עם תעודת בגרות יפה והתגייס לכפיר".